Toon posts:

[SBS2000] VPN met certificaten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb hier een server staan met daarop small business server[met isa en exchange] geinstalleerd en de bedoeling is dat je daarnaar kan VPN-en met certificate authentication.

Hier zit dus het probleem, als ik zonder certificaten VPN (pptp btw) dan werkt het perfect. Maar zodra ik met certificaten wil vpnen blijf de client hangen op "verifying username and password" na een tijdje krijg ik de error 619: the port was not connected.

in de event-viewer van de server staat de volgende melding:

Event Type: Warning
Event Source: RemoteAccess
Event Category: None
Event ID: 20049
Date: 3/5/2003
Time: 8:56:10 AM
User: N/A
Computer: NTS01
Description:
The user connected to port VPN3-7 has been disconnected because the
authentication process did not complete within the required amount of
time.

deze error is dus totaal onbekend bij de KB van microsoft. Ook google schijnt het niet te weten. Bij de discussiegroepen van google waren ook mensen met het probleem, maar de oplossing stond er helaas niet bij. de error 619 levert wel results op maar heeft totaal niet te maken met het probleem wat ik heb.

ik heb ook bij de isa server flink zitten kloten, heb zowieso de "allow vpn clients to connect" wiz4rd gedraaid, en later ook gewoon m'n ip adres wagenwijd opengezet maar dat heeft geen zin gehad.
uiteraard heeft de betreffende user dial-in access :)

misschien dat hier een geniaal iemand zit die ervaring heeft op die gebied en dit ff kan vertellen hoe dit oplossen te valt. B)

alvast bedankt... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
kickje.... :(

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Geen idee of dat bij een small B server nog moet inrichten maar is die server CA?

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
yep, kheb gewoon Certification authority geinstalleerd via add/remove programs en een Enterprise Root aangemaakt.
Bij de client dus via IIS ( http://-servername-/certsrv) een certificate aangevraagd.

Maar deze situatie is dus bij een klant, en de gewoon de server opnieuw installeren is geen optie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

heb je het certificaat ook op de iis actief gemaakt? dus in je CA geautorizeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb werkelijk geen idee, maar het uitdelen van certificaten gaan allemaal goed, en de client computer vertrouwd de server ook.

tijdens het vpnen komt ie naa een hele lange tijd met error 619 dus, The specified port was not connected, het lijkt dus wel of hij ergens niet langs komt

ik weet dus zelf niet meer waar ik dit moet zoeken, ik ben daarom nu maar begonnen met nieuwsgroepen en forums lastig te vallen, maar tot nu toe lijkt niemand het te weten.
ik had gehoopt dat iemand ooit hetzelfde probleem gehad heeft en mij ff snel kon vertellen waar het zou kunnen liggen...

• mutsje
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

Staat ISA wel open voor HTTPS???? poort 443 en poort 6nogwat moeten open staan.
Edit the SSLPortListMembers value, you will see a dialog box containing the following default port information:
443
443
563
563

Simply append the desired new port in duplicate form here. For example, to add port 444:
443
443
563
563
444
444

http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B184028

[ Voor 70% gewijzigd door mutsje op 07-03-2003 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
zelfs als ik alle protocollen en poorten opengooi doet ie niet :X :|

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik zou op de server network monitor even aanzetten,.. en tijdens een vpn aanmelding al het verkeer opnemen. Zie je meteen waar die op blijft hangen..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• mutsje
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

dat is wel een goede. Laten luisteren op de buitenste nic en kijken wat ie doet.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, beetje domme vraag misschien, waar vind je de network monitor??, ik heb wel de network monitor driver geinstalleerd bij de proporties van de buitenste nic... zit die monitor soms in performance in administrive tools ergens?

• mutsje
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

start =>all programs => administrative tools => networkmonitor moet ie tussen staan.

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 07-03-2003 19:12 ]

Pagina: 1