Hoe kannen ze nu 7 Tb over een glasvezel...

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
jagen???

kijk hier: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14459

Is dat random informatie? die zo gegenereerd word?

of waar komt die data anders vandaan? en welk device kan 7Tb per sec CRC-checken???

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

misschien met een cluster?

Verwijderd

Die CRC wordt dus gedaan d.m.v de verschillende golflengtes van laserlicht (zoals er staat)

Maar goeiedag he dat is me wel een tering snelheid. Zo'n kabeltje mogen ze bij mij ook wel in de voortuin leggen >:)>:)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Gewoon persen :)

Het moet random data zijn, of p0r|\|, dat zijn de enige zaken waarmee je dat soort datahoeveelheden kunt benaderen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Mijn computer wil graag een poging doen... En als het niet lukt mogen ze de lijn laten liggen >:)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
Doen ze dat niet met behulp van verschillende kleuren licht die ze op verschillende hoeken en frequenties door de kabel laten razen ?

heb ik ook maar gehoord hoor dus reken me er niet op af als het niet waar is!! :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

We hebben het niet over bytes maar over bits (als je het nog niet wist)
Wat ze doen is optisch multiplexen.
Ze nemen meerdere optische signalen en zetten deze eerst om naar electrische signalen. Hier voegen ze een digital wrapper aan toe en zetten het weer om naar een optisch signaal met een golflengte van 1550,xxnm.
Wat ze doen met meerdere signalen is de golflengte met kleine stapjes verhogen.
Bijvoorbeeld : signaal 1 : 1550,2nm, signaal 2 1550,4nm etc.
Op dit moment gebruiken wij (British Telecom) apparatuur dat 32 of 40 10Gbit signalen muxen door een glasvezel. Je praat dan over een 320Gbit of over 400Gbit netwerk.
Marconi, Siemens en Lucent zijn nu aan het experimenteren met systemen die op Terabits werken. Ik denk dat ze op dezelfde manier zullen werken als de 320 en 400 Gbit apparatuur. Misschien gebruiken ze nog kleinere stapjes van bijvoorbeeld 1550,02nm, 1550,04nm etc.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
check de date effe lieverd :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 15:00 schreef poohbeer het volgende:
check de date effe lieverd :)
hey poohbeer!

das lang geleden :)

ik weet ondertussen ook al hoe dat werkt (in een jaartje leer je veel ;) )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Op zaterdag 18 november 2000 11:06 schreef Tonnetje het volgende:
Doen ze dat niet met behulp van verschillende kleuren licht die ze op verschillende hoeken en frequenties door de kabel laten razen ?
Single mode is sneller!

Verwijderd

Single mode heeft meer bandbreedte dan multi mode.
Met single mode kan je ook grotere afstanden overbruggen dan multi mode.
Er zijn zoveel verschillende soorten glasvezel. Elk met z'n eigen karakterastieke eigenschappen. Waardoor de een beter is om te gebruiken dan de ander voor een bepaalde toepassing.
Pagina: 1