Na veel werk was eindelijk me nieuwe kast af. Mijn nieuwe hardeschijf was ook binnen gekomen. Dus in het weekend dacht ik kom laat ik me comp is ff overzetten. Na een paar uur werk zat alles in mekaar. En hij deed het ook in een keer. Dus ik begon toen maar met XP teinstalleren. En daarna zoals ik altijd doe de VIA 4in1 drivers (Versie: 4.36V). Even later constateerde ik dat het geluid verschrikkelijk vervormt is (mijn boxen/versterker zijn wel goed).
Ik heb nog nooit eerder hier problemen mee gehad. En draai al lang op XP.
Deze dingen heb ik al geprobeerd: Bios flash naar 7ZXE.F9, servicepack geinstalleerd, Xp opnieuw installeren. In de Bios staat ook alles goed zover ik weet AC97 Audio - Auto, Onboard legacy audio - Enabled, Soundblaster - Disabled.
Bij besturing voor geluid, video en spelletjes in devman staat dit geinstalleerd
>Audiocodecs
>Legacy-Audiostuurprogramma's
>Legacy-Videovastlegapparaten
>Mediabeheerapparten
>VIA AC'97 Audio-controller (WDM) (Stuurprogramma versie: 5.1.2535.0)
>Videocodecs
Ik had ook ff sisoft sandra geinstalleerd om te kijken of er mischien iets met de IRQ's was. Ik zag dat mijn netwerkkaart een IRQ met AC'97 deelde namenlijk IRQ 10. Ik heb toen in de devman mijn netwerkkaart gedisabled. maar dit hielp ook niet.
Systeem:
>Amd XP 1600+
>Gigabyte GA-7ZXE met VIA KT133A chipset
>Gefore 2 64mb
>256 Mbram
>2 Netwerkkaarten
Ik heb ook al gezocht op GOT en er kwamen wel resulaten op AC'97 maar heb niet echt een oplossingen kunnen vinden voor mijn probleem. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Mischien dat iemand me een beetje opweg kan helpen of tips heeft?
Ik heb nog nooit eerder hier problemen mee gehad. En draai al lang op XP.
Deze dingen heb ik al geprobeerd: Bios flash naar 7ZXE.F9, servicepack geinstalleerd, Xp opnieuw installeren. In de Bios staat ook alles goed zover ik weet AC97 Audio - Auto, Onboard legacy audio - Enabled, Soundblaster - Disabled.
Bij besturing voor geluid, video en spelletjes in devman staat dit geinstalleerd
>Audiocodecs
>Legacy-Audiostuurprogramma's
>Legacy-Videovastlegapparaten
>Mediabeheerapparten
>VIA AC'97 Audio-controller (WDM) (Stuurprogramma versie: 5.1.2535.0)
>Videocodecs
Ik had ook ff sisoft sandra geinstalleerd om te kijken of er mischien iets met de IRQ's was. Ik zag dat mijn netwerkkaart een IRQ met AC'97 deelde namenlijk IRQ 10. Ik heb toen in de devman mijn netwerkkaart gedisabled. maar dit hielp ook niet.
Systeem:
>Amd XP 1600+
>Gigabyte GA-7ZXE met VIA KT133A chipset
>Gefore 2 64mb
>256 Mbram
>2 Netwerkkaarten
Ik heb ook al gezocht op GOT en er kwamen wel resulaten op AC'97 maar heb niet echt een oplossingen kunnen vinden voor mijn probleem. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Mischien dat iemand me een beetje opweg kan helpen of tips heeft?
Specs van mijn bak Hier!