Pc gaat uit na ctrl-alt-del

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Een kennis van mij heeft een legato pc, met een aopen ax6b+ mainboard en een pIII 650 processor. Het vreemde aan deze compu is dat hij uitgaat als er opnieuw opgestart moet worden :?

Zodra je b.v. in win98 aangeeft dat je de computer opnieuw wilt starten gaat hij uit. ook als je in dos ergens op ctrl-alt-del drukt valt de pc uit.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken ?

Verwijderd

BIOS denk ik, zal wel een toetsenbord combinatie zijn om de PC uit te schakelen.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
waarschijnlijk loopt hij dan al vast :)

even win 2k/xp eropzetten, is wel even een stukje stabieler en je kan
op ctrl-alt-delete drukken zonder dat hij uitgaat.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• wilbert
Denk niet dat het in de bios zit. heb acpi options allemaal uitgezet, bios defaults geprobeerd, stekkertjes van het mobo gehaald, andere bios er in geflashed en noem maar op. Snap er geen biet meer van...:-)

• wilbert
AvOn schreef op 05 maart 2003 @ 15:31:

Dat is het volgens mij ook niet. Het probleem doet zich namelijk ook in dos voor...Eigenlijk overal...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 22:21

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien ligt het aan je voeding...
Die maakt toch bij een restart zo'n stroom-uit-aan rondje over alles behalve je mobo?
En onder Win98 is de CTRL+ALT+DEL combo ook direct een restart van je systeem...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Nou als het zelfs in MSDOS werkt gok ik toch op de BIOS :)
Anders ff zoeken.

• avon
  • Laatst online: 27-06 12:38
in dos is dit een reset routine, dus dat is niet heel vreemd.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• wilbert
momania schreef op 05 March 2003 @ 15:34:
Die maakt toch bij een restart zo'n stroom-uit-aan rondje over alles behalve je mobo?
En onder Win98 is de CTRL+ALT+DEL combo ook direct een restart van je systeem...
Tja lijkt me ook vreemd...het is echt pats boem uit bij het aanraken van ctrl-alt-del, daarna gaat de pc gewoon weer met de power-on knop aan....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 22:21

momania

iPhone 30! Bam!

wilbert schreef op 05 maart 2003 @ 15:35:
[...]

Tja lijkt me ook vreemd...het is echt pats boem uit bij het aanraken van ctrl-alt-del, daarna gaat de pc gewoon weer met de power-on knop aan....
Ik zou zeggen: probeer het eens met een andere voeding.

't Kan natuurlijk ook een of andere flauwe BIOS virus zijn... (of 'normaal' virus)

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 05-03-2003 15:38 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

misschien moet je zoeken bij de voeding. het kan dat deze te zwak is

• wilbert
nAFutro schreef op 05 March 2003 @ 15:38:
Dat zou inderdaad nog kunnen, vervelend is het echter wel...Zal eens op zoek gaan naar een voedinkje en het ff proberen...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 22:28
nAFutro schreef op 05 March 2003 @ 15:38:
Ik denk het niet ;)

edit: En het is btw ook onzin dat hij dan alleen reset als je op ctrl+alt+del drukt.

Stop je HD eens in een andere comp, boot ermee en druk op ctrl+alt+del. Als hij dan ook weer uitvalt weet je iig dat het niet hardwarematigs is :).

nog meer edit: dit zou ook een virus kunnen zijn, heb je al een een virusscanner gedraait?

[ Voor 42% gewijzigd door iets op 05-03-2003 15:57 ]

tvw

• wilbert
Sja, dan wordt het nu wel heel erg lastig. Heb al heel veel pc's gezien en gerepareerd, maar dit kan ik echt ff niet vinden...Nog nooit iemand dit probleem eerder gezien ?

Verwijderd

Staat in de bios een optie in de trant van "Restart computer after power loss". Als deze er is kun je hem aanzetten. Als de computer dan wel opnieuw opstart bij een CTRL-ALT-DEL dan geeft de voeding misschien te weinig stroom bij een reboot.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22
AvOn schreef op 05 March 2003 @ 15:31:

Dit is het zelfde als een format aanraden. De topicstarter vraagt niet om een reclamecampagne voor een ander OS, nee! Hij vraagt om een oplossing die naar alle waarschijnlijkheid via het BIOS bereikt kan worden.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zit er een reset knop op de pc en werkt deze wel naar behoren? Dat hij het in DOS ook doet hoort idd; en in Windows 98 na twee keer drukken ook. Het enige rare is dan nog dat het ding niet wil resetten. Controleer ook even of er een ACPI voeding inzit..

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 14:16
Als de PC ook uitvalt wanneer je op de resetknop drukt, is waarschijnlijk de voeding aan vervanging toe, of het moederbord heeft een defect.
(als hij dit altijd al heeft gedaan, of sinds de laatste bios update, kun je ook eens een andere bios proberen.)

• wilbert
Gabriel-LG schreef op 05 March 2003 @ 20:55:
Als de PC ook uitvalt wanneer je op de resetknop drukt, is waarschijnlijk de voeding aan vervanging toe, of het moederbord heeft een defect.
(als hij dit altijd al heeft gedaan, of sinds de laatste bios update, kun je ook eens een andere bios proberen.)
Zal dan waarschijnlijk de voeding wel zijn, zou het anders echt niet meer weten.
Bios update en alles verder al geprobeerd... Of de computer het altijd heeft gedaan weet ik niet, aangezien hij hem tweedehands heeft gekocht..

Verwijderd

Tis zeker weten je voeding !!!!

• iets
Het is trouwens toch niet echt een probleem dat je PC uit gaat als je hem opnieuw wilt laten opstarten. Tenminste ik zou het niet echt een probleem vinden, ik zou er iig geen 30euro aan uitgeven om af en toe op de powerknop te drukken :P.

tvw

Verwijderd

Is 'ie zwaar overgeklokt?
Dat kan namelijk ook oorzaak zijn (eigen ervaring) - trekt 'ie een restart net ff niet.

• wilbert
Hij is niet overgeklokt, en het is eigenlijk best wel irritant als je iets aan het installeren bent waarvoor je een paar keer moet resetten... :)

• wilbert
Hmm....vandaag er maar eens 26 pleuro'tjes tegen aan gegooid en een nieuwe voeding gehaald, met als gevolg dat het nog eens verergerd is ??? Als je nu de pc aan zet gaat hij direct weer uit, zet je hem dan nog eens aan start hij wel door. Het probleem met ctrl-alt-del doet zich ook nog steeds voor. Mobo kapot ???

• Freakaz0id
  • Laatst online: 04-12 00:12

Freakaz0id

RC Geek

Mijn ouwe server doos heef ook zulke fratsen. die reset zich met de power knop, en alleen als ik die 4sec. in druk. om em uit te zetten moet ik em eerst 4sec. indrukken, en dan direct na et opnieuw aanslaan weer 4sec. indrukken. Een erg powerdrop bestendige bak dus. :D

P.s.
Mischien komt et omdat je dezelfde sterkte hebt gekocht kwa PSU, en je compje wil meer? (voor 26 euro kan et niet veel soeps zijn imho)

[ Voor 22% gewijzigd door Freakaz0id op 11-03-2003 22:14 ]

• wilbert
Is van 250 naar 300 watt gegaan, maar het probleem doet zich ook voor als er geen hd of iets dergelijks meer aanhangt. Dus ik kan me niet voorstellen dat het iets met wattage te maken heeft. Arghh....snap er geen biet meer van. :)

• Freakaz0id
  • Laatst online: 04-12 00:12

Freakaz0id

RC Geek

je kunt geloof ik in windows instellen wat ie moet doen met alt+ctrl+del, maar dat lost je rare voeding probleem niet op

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:24
Ander toetsen board?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• wilbert
Serieus ???

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
je kan het altijd proberen, misschien zit er iets niet helemaal lekker in het toetsenbord/kabel

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

momania schreef op 05 March 2003 @ 15:34:
Sorry hoor, maar wat een onzin!
Als je onder Win98 Ctrl+Alt+Del drukt krijg je Taakbeheer |:( 8)7 :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• iets
Heb je je HD al in een andere comp gestopt?

tvw

• wilbert
ShotGun schreef op 12 March 2003 @ 15:27:
Heb je je HD al in een andere comp gestopt?
Nope...ook zonder ook maar enig device aangesloten gaat het mis. Enige wat ik buiten het mobo nog kan bedenken is dan inderdaad toetsenbord of videokaart.
Zal eens gaan testen dit weekend ofzo en post het wel weer...
Pagina: 1