Toon posts:

Compaq Laptop Cellie466Mhz Overclockable??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee maar Laptops zijn die over te klokken??? Ik heb een Compaq (ja sorry!!, not mine!!) Armada V300 met Celeron 466 MHz en 64 Ram.

Ik heb hem al open gehaald maar ik vind toch eigenlijk geen jumpers what so ever....

Kan ik dit opklokken???? Het geeft me in ieder geval een beter gevoel als ik er iets aan getweaked heB!!! :) :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik zou het niet doen, omdat een laptop al lastig zijn warmte kwijt kan, als je hem opvoert wordt het helemaal lastiger.

Bovendien denk ik dat het niet eens kàn: waarschijnlijk zit er geen programmeerbare clockgenerator in en Celerons zijn multiplier locked.

Die celeron's die ze in die dingen stoppen, zouden dat gewóne zijn of speciale mobiele versies? Ik denk overigens het laatste, want ik weet wel dat je voor Pentium III's mobile versies hebt...

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:49

GaMeOvEr

Is een hork.

(jarig!)
Kort antwoord : nee.

Lang antwoord : Nee, want er zijn gewoon _geen_ opties aanwezig om te kunnen overclocken.

Je kunt de FSB niet opkrikken, omdat Compaq zich aan de "standaard" Intel specs houdt, lees de standaard FSB's zoals 66, 100 en 133.

En nee, je kunt je Celly niet op een 100 FSB laten lopen. Je Mobo detecteert wat voor CPU er inzit, en dat was het dan. geen opties meer. Nada. Nix overclocken.

Dit geldt overigens voor alle "grote" merken zoals HP, IBM, Compaq, Dell. Allemaal niet te ocverclocken, omdat de mogelijkheden gewoonweg niet aanwezig zijn.

Dit geldt voor Desktops en Laptops.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja zit wat in.. Misschien een progje om het een en ander te versnellen qua bussnelheid??

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:49

GaMeOvEr

Is een hork.

(jarig!)
Nah, die zijn niet te vinden voor die borden, dus zelf Softwarematig overclocken gaat niet lukken...

Sorry..

Aannames zijn fataal.