Toon posts:

Probleem afspelen DVD+R schijfjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen het volgende,

Ik heb met diverse writers (nec, hp) DVD+R schijfjes gemaakt....

Dit heb ik gedaan van MPEG2 films vanaf de harde schijf (Nero/Sonic Mydvd) en backups van mijn originele dvd's met DVD2ONE en DVDxCopy,

Nou is er telkens het probleem dat als ik deze afspeel in een standalone of in mijn pc dvd speler.... de spelers ff over de helft van de film ermee stoppen en zeggen dat de gemaakte dvd vies of beschadigt is.... dit terwijl ze gloednieuw zijn en de
diverse software programma's steeds zeggen dat ze met succes gemaakt zijn...

dit gebeurt dus op de standalone van mij en van me collega alswel ook op mijn dvd-rom drive van lite-on

wie heeft de oplossing ? want dit kost een hoop centjes.. heb al aardig wat van die dingen verpest....

het gebeurt trouwens niet altijd op de helft van de film maar ook welles eerder of later. willekeurig dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 14:52 . Reden: toevoeging ]

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Werkt het niet gewoon in Nero hetr fikken? Ik ken mensen die het gewoon in Nero hebben gefikt en ze doen het ook gewoon op stand-alone spelers...

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

m0nk

16-09-2003 15.15

ik gebruik dvddecrypter, daarna dvd2one, en zodra ik die VIDEO_TS folder heb, maak ik er handmatig een AUDIO_TS folder, en brand ik deze 2 mappen met Nero op mijn DVD +R
Tot nu toe doen ze het allemaal goed :) ( 28 gebackupped )

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werken ze dus wel maar heb alleen problemen met afspelen ergens midden in een film... dus het is gewoon raar, kan het ook aan het merk cd's leggen ? ik heb nashua dvd+r schijfjes... me andere collegga gebruikt een ander merk en die doet het op dezelfde manier als ik en die heb geen last....

Verwijderd

Topicstarter
volgens het forum op dvdrhelp.com waar ik dit ook heb geplaatst:

ifoedit authors the DVD and rearranges the VOBs into a form, which is playable on a standalone.Imgtools burns the created VIDEO_TS structure in such way (by setting the appropiate bits), that the burned DVD can be played. For me, it looks like that due to incorrect authoring, the VOB where wrong ( which did happen from time to time with UELAD MF too).It's just a trial and not a real explanation

link topic: http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?p=469742#469742

wat denken jullie !?

moet dus met die proggie's aan de gang ?!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 15:55 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:41:
Bij mij werken ze dus wel maar heb alleen problemen met afspelen ergens midden in een film... dus het is gewoon raar, kan het ook aan het merk cd's leggen ? ik heb nashua dvd+r schijfjes... me andere collegga gebruikt een ander merk en die doet het op dezelfde manier als ik en die heb geen last....
Ik zou zeggen: 'Leen' eens een schijfje van collega, en geef hem eentje van jou, en probeer 't nog eens op dezelfde manier. :) Dan kan je iig uitsluiten of 't een schijfprobleem is.

'T zou namelijk best wel eens kunnen dat de mal, waar de DVD+R mee gemaakt zijn niet helemaal fris meer was. In dat geval heb je pech wat betreft die batch van DVD+R schijfjes :/

Heb je overigens dezelfde problemen wanneer je de film met de DVD-brander afspeelt?

Zo nee, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat 't de schijfjes zijn. Branders in 't algemeen, zijn vaak veel beter in staat, moeilijk leesbare schijfjes te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
de brander die het schijfje maakt speelt het telkens ook niet af.... of gedeeltelijk zoals ik al eerder zei
Pagina: 1