[wi-fi] 1 accesspoint, meerdere netwerken

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Hier de situatie. Ik heb hier een netwerk van 25 computers, maar soms moeten er computers van het netwerk losgekoppeld vanwege testdoeleinden van programma's. Maar moet ik dan voor elk "los" netwerk een aparte accesspoint kopen? of kan ik 1 accesspoint kopen met meerdere kanalen? dat je gewoon op een ander kanaal gaat met het losse netwerkje?

Mijn Systeem Specs

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

onduidelijk verhaal, wat wil je nu precies doen?

Als je een accesspoint hebt kun je dat op ieder willekeurig netwerk aansluiten en de bijbehorende draadloze verbiningen horen dan bij dat netwerk.

Verder geen flauw idee wat je wilt.

Copyright and left by SED...

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
* een ap kan niet op meerdere kanalen
* kaarten ondeling kunnen vaak in adhoc

Vraag:
alle 25 computers wireless ???

Tip:
gebruik linux of een bsd variant met een draadloze kaart die je accespoint laat spelen kan je meerder essid's aanmaken en het daardoor toch een beetje scheiden (nog steeds het zelfde kanaal)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een Wireless router en die kan iets meer dan 250 computers aan (draadloos) dus ik denk dat je maar 1 accespoint nodig zal hebben

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Das heel leuk dat je ap of router 250 wireless clients ondersteund, maar die moeten in dat geval wel de totale bandbreedte samen delen.... lijkt me niet echt lekker werken....

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:27
een cisco accespoint ondersteunt VLAN's over wifi.. Ik denk dat dit de enige weg is om te bewandelen.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Draadloos is shared. Wil je dus dat de verschillende netwerken hier geen last van hebben, zul je voor elk netwerk een AP moet installeren.

Living the American Dream

Pagina: 1