Toon posts:

Non profit hosting, belangrijke punten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een eigen server op te gaan hangen in interxion, maar ik heb een aantal vraagjes:

heeft iemand wel eens op deze manier hosting aangeboden:

minimaal: 100 mb webruimte, 10 pop3 accounts, 2 mysql databases, en natuurlijk ftp toegang? (eigenlijk alles via Fair Use Policy)

en dat voor een maandprijs die ik op deze manier bereken?

65/(aantal deelnemers) euro per maand?? (dit is wel exclusief het domein...)

ik ben namelijk benieuwd of ik nu niet dingen over het hoofd zie...

(65 euro zijn de kosten om de server daar op te hangen...)

ik wil namelijk geen winst draaien, maar gewoon zelf een eigen server hebben voor een paar domeinen en dan hou ik een hoop ruimte over en dat wou ik zo in gaan vullen...

maar heeft iemand hier ervaring mee??
mij lijkt het zelf wel okeej, maar aangezien ik het heb verzonnen kijk je snel over fouten heen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 14:48 ]

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

heb je oneindig veel traffic limiet ? of ga je dat beperken voor je klanten ?
ik hoop dat je minstens 10 deelnemers hebt, anders wordt het best duur
welke support kan je bieden ?

Verwijderd

Ik heb nog nooit van interxion gehoord, maar ik neem aan dat dit een webhosting provider is die ook servers plaatst van klanten.

Waar je dan dus absoluut rekening mee moet houden is bandbreedte, dit kost het meeste van allemaal. Wat betreft de rest, dat moet je allemaal zelf weten, hou rekening met wat je server aan kan...

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb geen limiet, maar voor de meeste websites heb ik genoeg, ik deel het door middel van Fair Use Policy in dus dat lukt wel...

jaah ik heb minimaal 10 mensen nodig anders gaat het ook niet door.

interxion is het datacenter, hij komt bij hostlab.nl te hangen.

support is gewoon het zelfde als bij gewone bedrijven, want niemand wil dat zijn website eruit ligt, laat staan dat het me eigen zijn, dus als er een probleem is wordt het zo snel mogelijk opgelost.

(ik bouw de server met een vriend van mij die bij hostlab werkt (daarvoor had hij zijn eigen bedrijf(interxs.nl), maar dat is door hostlab.nl opgekocht)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 14:54 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 14:50:
nou ik heb geen limiet, maar voor de meeste websites heb ik genoeg, ik deel het door middel van Fair Use Policy in dus dat lukt wel...

jaah ik heb minimaal 10 mensen nodig anders gaat het ook niet door.

interxion is het datacenter, hij komt bij hostlab.nl te hangen.
ik wil wel bij je hosten met fup op dataverkeer.

(ik neem aan dat fup wel betekent dat er niet moeilijk gedaan word bij 40gb per maand ;))

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde dat ik er lekker overheen mag gaan alleen betaal ik er wel voor ;)

neej maar het komt neer op eerst 25 gb per maand en dat is meestal genoeg om redelijk wat normale websites te hosten. (tweakers bijvoorbeeld niet ;))
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 14:55:
[...]

ik wil wel bij je hosten met fup op dataverkeer.

(ik neem aan dat fup wel betekent dat er niet moeilijk gedaan word bij 40gb per maand ;))

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 21:15
hmmz 65 euro voor 100mbit. kan je daar toevallig ook gameservers neer zetten voor 65 euro

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51
Je vergeet de start kosten :) Een server bouwen kost geld namelijk. En bovendien heb je niet alleen de kosten voor het weghangen van de server, er komen echt nog wel andere dingen bij kijken. Zo heb je een KvK-inschrijving nodig, je moet een administratie opzetten (dus software kopen, accountant betalen), facturen sturen kost geld (inkt, papier, envelop, postzegel) enz.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 22:43
RobbertC schreef op 05 March 2003 @ 15:09:
Je vergeet de start kosten :) Een server bouwen kost geld namelijk. En bovendien heb je niet alleen de kosten voor het weghangen van de server, er komen echt nog wel andere dingen bij kijken. Zo heb je een KvK-inschrijving nodig, je moet een administratie opzetten (dus software kopen, accountant betalen), facturen sturen kost geld (inkt, papier, envelop, postzegel) enz.
Plus dat het verplicht is dat je alle gelicenceerde software ook echt origineel moet hebben (win2k pro server is behoorlijk duur)

Verwijderd

Zet je er toch gewoon linux op met MySQL...

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51
internetinfo schreef op 05 March 2003 @ 15:12:
[...]

Plus dat het verplicht is dat je alle gelicenceerde software ook echt origineel moet hebben (win2k pro server is behoorlijk duur)
Mja, hosting gebeurt ook vaak (lees: meestal) met Linux & apache, en dat is gratis :)

Verwijderd

Je ziet echt heel veel over 't hoofd, zelfs als je alles non-profit wilt doen. Denk maar eens aan administratie/boekhouding, geld innen van niet betalende mensen, onderhoud, misbruik, etc etc.

Als je graag goedkoop een servertje wil plaatsen moet je het met een paar vrienden (geen bekenden daar komen alleen maar problemen van) doen, en plaats hem dan even bij een wat beter aangeschreven toko zoals Trueserver o.i.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
maar kvk heb ik niet nodig, namelijk mijn familie zit vol met inschrijvingen ;)

verder is daardoor ook al software aanwezig...

en jaah je kan er ook game servers ophangen ;)

en linux met apache is gratis, net als php en mysql(mysql alleen als je aan bepaalde voorwaardes voldoet, dat doe ik)

en ik heb zojuist een kast besteld, computer had ik al in onderdelen liggen :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb je topictitel even aangepast, alleen 'hosting' is wat vaag :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geef duidelijk aan dat mensen die mogelijk dingen plaatsen waarmee ze moeilijkheden kunnen verwachten bij jou niet welkom zijn: http://www.webwereld.nl/nieuws/14344.phtml

(lees: ik vraag me af of je daar zin in hebt)

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated en weerde bedankt is wel een slim advies!
Pagina: 1