Toon posts:

[acces] inhoud van record splitsen.

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn database een kolom zitten met daarin een straatnaam en huisnummer. Nu wil ik in een kolom de straatnaam en in een andere kolom het huisnummer. In dit kolom zitten ruim 700 records! Ik ga dus niet een kolom invoeren en vervolgens van elke record een kopie maken en vervolgens de straatnaam wissen, en het huisnummer verwijderen uit de originele record.
Hoe kan ik dit simpel oplossen. Een voorbeeld van wat ik nou wil:

KOLOM_1

bla 12
straat 11
koestraat 24

Dit moet worden:

KOLOM_1 | KOLOM_2
bla | 12
straat | 11
koestraat | 24

Dus, hoe kan dit makkelijk gedaan worden als we spreken over ruim 700 records!?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vergeet de toevoegingen niet, volgens mij nog een kolom :P

Zoek van laatst ingevulde positie terug naar voren tot je een spatie vind. Is dat deel numeriek, dan heb je het huisnummer, indien niet, dan is het waarschijnlijk de toevoeging en moet je de operatie voor die spatie nog een keer herhalen tot je wel het numerieke huisnummer hebt.

Alles voor het huisnummer behandel je als straatnaam.

Eventueel zou je ook kunnen overwegen zelf eerst specifieke scheidingstekens aan te brengen, maar dan moet je ook handmatig door alle 700 records.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Denk dat je met VBA wel wat voor elkaar kan krijgen door het nummer uit de lezen en dat in een appart kollom te zetten.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Dat wordt programmeren of een behoorlijk ingewikkeld insert-query uitvoeren. Een paar keywords om op te zoeken:
WHILE, ISNUMERIC, RIGHT

Verder hangt het nogal af van de complexiteit van je straatnamen en huisnummers. Als er geen spaties in je straatnaam zitten is de spatie dus je "delimiter". Je kunt dan met een CSV-export/import (eventueel via Excel) de data splitsen. Als er alleen cijfers in het nummer zitten (dus geen 12a) scheelt dit ook aanzienlijk.

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

f1 geeft je de antwoorden

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Crazy D

I think we should take a look.

Zoek een beetje rond in /14 (P&W), daar is al vaker gediscusseerd over waar je rekening mee moet houden als je het huisnummer en toevoeging wilt splitsen.
(enne 700 records is niet zo veel hoor, als je een beetje doortiikt ben je sneller als je het handmatig doet, dan wanneer je een stukje code ervoor schrijft ;)).

[edit]
bv [rml][ Access] Huisnummer scheiden in apart veld *[/rml] en Filteren van huisnummer uit adres

[ Voor 21% gewijzigd door Crazy D op 05-03-2003 15:20 ]

Exact expert nodig?

Pagina: 1