Toon posts:

[Ex 5.5] Vreemde mail ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Dit is mijn probleem: Ik heb een exchange server draaien(5.5) et daar op NA groupshield. Ik krijg als administrator altijd de melding in mijn email met daarin de genomen acties op een mailtje.

Nu is het zo dat ik sinds een aantal weken medlingen krijg dat er HTM files worden geblokkeerd. Dit staat ook daadwerkelijk geblokkerd op de Exchange dus dat is niet zo gek, echter deze blokering worden opgeslagen op de fileserver zelf en als ik deze bestanden bekijk dan zijn het headers van mailtjes die niet van ons of naar ons bedrijf zijn toegestuurd.

Het lijkt er op dat onze mailserver als een of ander doorsluistation wordt gebruikt.

Vraag 1 : Is er een manier om na te gaan waar die mailtjes vandaan komen? via NAgroupshield
Vraag 2 : Is het mogelijk dat er illegaal gebruik wordt gemaakt van mijn Exchange? Zo ja hoe dan en hoe kan ik er iets tegen doen

De laatse vraag is wat dubieus natuurlijk want als beheerder zijnde mag je verwachten dat je r iets vanaf weet. --> Nu weet ik wel iets van smtp af maar dat is gewoon basic knowlegde

Verwijderd

Staat mail relay open ??

Dit kan je testen op de volgende site : http://www.abuse.net/relay.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Relay test result
Hmmn, at first glance, host appeared to accept a message for relay.
THIS MAY OR MAY NOT MEAN THAT IT'S AN OPEN RELAY.

Some systems appear to accept relay mail, but then reject messages internally rather than delivering them, but you cannot tell at this point whether the message will be relayed or not.

You cannot tell if it is really an open relay without sending a test message; this anonymous user test DID NOT send a test message.

Lekker duidelijk. Misschien kan iemand me uitleggen wat hier gebeurt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon thuis even inloggen op je analoge account (of kabel/adsl) en dan als uitgaande mailserver even je server van het werk specificeren, en vervolgens een mailtje sturen naar je eigen (test) hotmail account..

als het goed is moet ie dan niet aankomen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande dus geprobeerd en dan krijg ik een mooie foutmelding dat Relaying prohibited is.

Conclusie relay staat dus niet open.

Maar wat kan het dan wel zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem speelt nog steeds helaas.

Wat wel heel erg opvalt is dat het voornamelijk hotmail mailtjes zijn en dan alleen de headers.

Inmiddels loopt het ook de spuigaten uit 20 bloks op een dag is geen uitzondering.
Pagina: 1