Toon posts:

probleem met Seagate Barracuda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

raar probleemke hier, hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor.
Ik heb een 2de hands pcke in elkaar gestoken, Pentium MMX 233 met 128 MB Ram.
En daarbij nog een Seagate Barracuda 20 GB. De bios detecteert hem perfekt, booten met win98 startdisk ook geen enkel probleem, partities aanmaken lukt ook, formatten ook. Maar dan...
Wil ik windows 2000 gaan installen, en setup ziet de schijf maar aan als een 8GB schijf. Nu, ik had dan maar alles opnieuw gedaan, partitieke van 5 Gb, en installeren maar. Geen enkel probleem. Maar als ik daarna de overige 15GB partitioneerde, wou Windows dus gewoon niet meer booten. 15GB partitie weg, geen problemen meer. Toch raar...
Iemand een idee?

Grtz

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-03 08:40
Welke moederbord met welke chipset heb je? Een bios-update kan je probleem denk ik wel oplossen..

Verwijderd

Topicstarter
het is zo'n Spacewalker mobo, met een VIA chipset dus... maar vermits de Bios de schijf detecteert, was ik van mening dat een update niet nodig zou zijn... nu ja, kan dat altijd proberen, maar k heb toch mijn twijfels... alvast bedankt!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik twijfel ook of een bios-update wel effect zal hebben..
Voor zover ik weet spreekt windows 2000 de schijf namelijk gewoon aan buiten de bios om.. Alleen het booten gebeurt via de bios..
(het aanroepen van de bootsector dus).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Kijk eens in de OM FAQ aangaande schijf capaciteitlimieten :)

Verwijderd

Topicstarter
thx, en waar vind ik dat ergens? it's my first day in here ;) .

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Gewoon bovenaan het subforum: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003). Van jou wordt overigens wel verwacht dat je éérst de sticky/FAQ doorneemt eer je een topic opent.

Lees dit ook eens door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, will do! thx! :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm nog geen vooruitgang geboekt voorlopig, k heb de bios geupdate nr de meest recente versie... ik kan nu perfekt werken met 8 GB, maar windows ziet gewoon niet meer dan dat... echt vreemd. misschien iemand nog een suggestie? k heb service pack 3 ook al installed + nieuwste drivers van Via (4 in 1).

Verwijderd

Als ik het goed heb, heeft Seagate een soort van "hulpprogramma" om de volledige schijfcapaciteit te benutten. Even zoeken op de site van Seagate naar DiscWizard en je vind het.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
idd, zoals rooloo zegt, seagate heeft daar een proggie voor die gedraaid wordt bij het opstarten zodat je wel je volledige HD kunt gebruiken. Ik heb precies hetzelfde gehad... Als het programmatje nergens op het internet staat (wat ik betwijfel) moet je me maar mailen op exferno@gamescentral.nl en dan stuur ik em je (heb em nog ergens op floppy dacht ik)

succes
Pagina: 1