Toon posts:

vage conflict en vage geheugenfouten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan sinds gister geen 1 spel meer draaien zonder een geheugenerror of een crash. ik heb haast niks veranderd hardwarematig, behalve de cpucooler vervangen. ook niks nieuws geinstalleerd,behalve cpucool om tem te meten.

bij systeeminfo zie ik dat er een conflict is, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, mijn pc heeft een jaar lang super stabiel gewerkt, en ik begrijp niet hoe dit nou kan.

ik heb van alles geprobeerd, door alle PCI kaarten eruit te halen tot alle nieuwe drivers installeren,

hier een screenshot van systeminfo :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=66743

help me =[

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
mijn pc heeft een jaar lang super stabiel gewerkt,
ik weet niet of je meerdere DIMM's hebt, maar je zou eens kunnen proberen met 1 DIMM te draaien. Het klinkt alsof gewoon een DIMM de geest heeft gegeven. En dat soort dingen gebeuren soms gewoon. Dingen gaan meestal spontaan kapot. :)

Je zou ook Memcheck-X86 kunnen proberen, alleen detecteert hij niet alle foute DIMMs is mijn ervaring.

Verder zou je je geheugenconfiguratie in de BIOS op minimale settings kunnen zetten om te testen of er iets mis is met het geheugen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reaktie, maar dat heb ik dus geprobeerd, 1x 256mn in gedaan ipv 512 en deze weer vervangen met die andere 256, maar helpt niet.

ook krijg ik constant zulke fouten in windows :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=67220

ik heb sinds kort allemaal updates geinstalleerd van MS, weet niet of het er iets mee te maken heeft. :'(

Verwijderd

Dit heb ik ook een keer gehad.

Het is toen begonnen na de installatie/deïnstallatie van een shareware programma dat desktop icoontjes transparant maakte. (De tekstachtergrond dus, zoals XP dit nu ook doet.) Ik ben er nooit meer vanaf gekomen, behalve door een reïnstall. Wellicht helpt dat... Succes ermee.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

ik heb haast niks veranderd hardwarematig, behalve de cpucooler vervangen
Ga jij eens kijken offie er wel goed opzit, het kan namelijk heel erg goed zijn dattie een klein beetje scheef erop zit oid. (klinkt gek, is het niet)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Klinkt als virus. Of te scherp geoverklokte bak. Hoe warm wordt de CPU?

Ook kun je het conflict tussen de soundblaster en de NIC waarschijnlijk oplossen door een van beide in een ander slot te zetten.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bedankt voor de reakties.

aan de pci kaarten ligt het niet, want zonder de pci kaarten gaat ook fout.
virus is het ook niet, met de nieuwste virusscanner en virusdefinities niks kunnen vinden.

de cpu wordt niet warmer als 55 graden idle, dus hiermee is niks aan de hand lijkt me.

en het lullige is dat ie ook tijdens de installatie van XP crasht, dus al zit je niet in windows zelf, er is hardwarematig iets fout, en ik weet niet wat. :'(

Verwijderd

probeer eens een andere vga kaart , denk dat je geheugen van de vgakaart brak is........mischien dat dat helpt.......

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

de cpu wordt niet warmer als 55 graden idle, dus hiermee is niks aan de hand lijkt me.
Ik zou toch nog even mijn tip proberen ookal klinkt ie misschien een beetje vreemd. Ik heb dit probleem wel eens vaker meegemaakt. Zet anders je vorige cpu-cooler even terug.
Pagina: 1