Ik ben bezig met een delphi project, en daarin wilde ik een User Interface maken die vergelijkbaar is met die van Access.
Dat is, je hebt een startdialoog binnen je applicatie frame, en van daaruit kun je meerdere windows openen. Ook wilde ik de control die Access hiervoor heeft imiteren.

Dit laatste is echter nogal lastig te doen met Delphi components al ben ik wel een heel eind gekomen. Wat heb ik tot nu toe gedaan:
1) een coolbar geplaatst.
2) coolbar vertical := true.
3) een coolband in de coolbar gecreerd door op de coolbar een pagescroller te plaatsen.
3b) tekst op de coolbands gemaakt.
3c) coolband, break op true gezet (anders komen ze niet onder elkaar te staan)
4) de pagescroller op ssVertical gezet.
5) op de pagescroller een toolbar te plaatsen.
6 ) image lijst ingevoerd.
7) knoppen gecreeerd op de toolbar.
toolbarbuttons, wrap op true gezet.
9) toolbar, showcaptions (voor de buttons) op true gezet.
10) de vorige stappen vanaf 3 herhaalt voor iedere coolband.
Helaas zitten hier een paar onvolkomenheden in.
- de coolbar springt heen en weer itt in access. de coolbands springen naar open of helemaal dicht, ze hebben niet een optie om op elkaar aan te sluiten. Zo zie je in het plaatje wat er gebeurd als je 1 keer klikt op een toen nog gesloten "groepen" coolband. In mijn versie springt deze coolband dan meteen helemaal naar boven, zdd de knoppen van "Objecten" weer niet te zien zijn.
- de bovenste of eerste coolband is anders dan de volgende. Deze reageert niet op clicks.
- de toolbar knoppen doen niet goed aansluiten. afhanekelijk van instellingen doen ze niet goed aansluiten, of ze gaan langs elkaar staan, of ze krijgen andere kuren.
- de opmaak is niet zo mooi steriel.
Iemand genoeg ervaring met het knoeien met controls om mij wat verder op weg te helpen?
Dat is, je hebt een startdialoog binnen je applicatie frame, en van daaruit kun je meerdere windows openen. Ook wilde ik de control die Access hiervoor heeft imiteren.
Dit laatste is echter nogal lastig te doen met Delphi components al ben ik wel een heel eind gekomen. Wat heb ik tot nu toe gedaan:
1) een coolbar geplaatst.
2) coolbar vertical := true.
3) een coolband in de coolbar gecreerd door op de coolbar een pagescroller te plaatsen.
3b) tekst op de coolbands gemaakt.
3c) coolband, break op true gezet (anders komen ze niet onder elkaar te staan)
4) de pagescroller op ssVertical gezet.
5) op de pagescroller een toolbar te plaatsen.
6 ) image lijst ingevoerd.
7) knoppen gecreeerd op de toolbar.
9) toolbar, showcaptions (voor de buttons) op true gezet.
10) de vorige stappen vanaf 3 herhaalt voor iedere coolband.
Helaas zitten hier een paar onvolkomenheden in.
- de coolbar springt heen en weer itt in access. de coolbands springen naar open of helemaal dicht, ze hebben niet een optie om op elkaar aan te sluiten. Zo zie je in het plaatje wat er gebeurd als je 1 keer klikt op een toen nog gesloten "groepen" coolband. In mijn versie springt deze coolband dan meteen helemaal naar boven, zdd de knoppen van "Objecten" weer niet te zien zijn.
- de bovenste of eerste coolband is anders dan de volgende. Deze reageert niet op clicks.
- de toolbar knoppen doen niet goed aansluiten. afhanekelijk van instellingen doen ze niet goed aansluiten, of ze gaan langs elkaar staan, of ze krijgen andere kuren.
- de opmaak is niet zo mooi steriel.
Iemand genoeg ervaring met het knoeien met controls om mij wat verder op weg te helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Edsger op 05-03-2003 13:21 ]
All your quantifications are belong to me!