[win98] wanadoo problemen

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een computer met windows 98 SE. Ik heb pas geleden een nieuwe internetverbinding gekregen powered by wanadoo. (EURODOCSIS motorola modem). Nu is het zo dat elke keer als ik mijn computer aan en uit heb gezet ik van de helpdeks het volgende moet intypen:

ipconfig /release_all
ipconfig /renew_all

dan moet ik daarna opnieuw opstarten, en dan pas kan ik weer verbinding maken. Hij zei daarbij dat wanneer ik "de nt techniek uptdate voor windows 98" en "de tcp/ip updates" zou downloaden van de microsoft site, dat ik dit dan niet meer hoef te doen en alles normaal werkt.

Nu heb ik hier (http://www.microsoft.com/windows98/downloads/corporate.asp) gezocht, maar niet gevonden. Iemand anders een idee waar onze helpdeskmedewerker het over heeft gehad (kunnen hebben)?

Ook zei hij: je kunt ook een batchbestand maken die dit doet, en dan de computer automatisch opnieuw opstart. Ik ga liever voor de eerste optie, maar mocht dat niet lukken, heeft dan iemand een idee over hoe dat batch bestand er uit moet zien?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon microsoft update: Kun je hier vinden. :)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
megaleo schreef op 05 March 2003 @ 13:17:
Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon microsoft update: Kun je hier vinden. :)
Ja dat zou kunnen, maar ik heb ook de beschikking over een snelle ADSL lijn, en ik wil eigenlijk op een andere computer alles downloaden, cd-tje branden, en op win98 installeren. De win98 bak is nl. niet van mij.

Wat ik dus zoek zijn de bestanden los te downloaden zijn, die invloed hebben op het dhcp en tcp/ip gedrag van windows 98.