[autoradio] Welk merk, type heeft beste diefstal beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28172

Topicstarter
:(

Gisteren hebben ze in mijn wagen ingebroken en mijn autoradio gestolen.
Het was en Kenwood met afneembaar front (dat ik nog heb) en een activatie code waneer hij van de batterij wordt gehaald.
Veel plezier zullen ze er dus niet aan hebben de }:O (tenzij er natuurlijk manieren zijn om de kode te kraken of te omzeilen)
Maar goed, ze hebben mijn passagiers deur dus mooi verneukt :(
IK zoek nu dus een vervanging voor die radio, maar is er een bepaald merk, type waarvan de doorsnee dief nu echt weet : 'Ik heb de front niet, of hij heeft een code' en die dan dus links gaan laten liggen. Ik heb echt geen zin om om de paar maand mijn deur/slot te laten vervangen.
Mijn Kenwood had mp3 playback en dat is dus nu ook een must.
Mijn budget is: €400-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 11:25

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Anoniem: 28172 schreef op 05 maart 2003 @ 13:05:
*KNIP*
IK zoek nu dus een vervanging voor die radio, maar is er een bepaald merk, type waarvan de doorsnee dief nu echt weet : 'Ik heb de front niet, of hij heeft een code' en die dan dus links gaan laten liggen.
*KNIP*
Doel je hier op "inteligente" dieven ?

Ze trekken eerst de radio los en zoeken vervolgens in dashboardkastje of onder de stoel voor het frontje.

advies indien mogelijk : De meest oude radio die je kan krijgen zichtbaar inbouwen, en je goede radio uit het zicht. Ik weet dat dit niet fraai is, maarja je moet iets.

[ Voor 38% gewijzigd door Bud_s op 05-03-2003 13:19 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Een junk heeft over het algemeen geen verstand van autoradio's. Ze tikken zelfs al een ruitje in voor een oude Philips radio/tape-combi met een dagwaarde van 2 Euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bud_s schreef op 05 March 2003 @ 13:16:
[...]

Doel je hier op "inteligente" dieven ?

Ze trekken eerst de radio los en zoeken vervolgens in dashboardkastje of onder de stoel voor het frontje.

advies indien mogelijk : De meest oude radio die je kan krijgen zichtbaar inbouwen, en je goede radio uit het zicht. Ik weet dat dit niet fraai is, maarja je moet iets.
Tja ..., 'Inteligente dieven' hebben waarschijnlijk wel iets beter te stelen.
Maar, je hebt een goed idee, alleen voor mij niet echt een oplossing denk ik.
Ik rij met een lease-wagen (de radio was van mij) en het is dus uitgesloten dat ik draden ga splitten, verleggen... binnen twee jaar moet die dus binnen en ik heb dan geen zin om te betalen omdat ik hier een gaatjje heb geboord en daar een draadje heb gesplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 22:23
als je geen radio/cd wil en alleen mp3 zou je ook nog kunnen overwegen om een harddisk-speler in je auto te hangen. werkt prima met een harddisk in een bracket die je ook weer in je pc kan proppen. je hebt dan voorin alleen maar een klein controle-paneeltje, dat jatten ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 17:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Overigens lijkt het mij erg sterk dat een Leasemat. kijkt naar de bekabeling hoor bij inlevering van je auto.
Ze lopen hooguit ff om de auto heen, maar gaan heus niet op de kop onder het dashboard liggen. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20
Je weet zeker dat je leasemaatschappij daar moeilijk over gaat doen ? Dat heb ik zelde mee gemaakt. Het maakt de leasemaatschappij volgens mij niet uit of je een paar vertakkingen maakt, mits het maar juist gebeurd en door een prof bedrijf. Nou, je bent tweaker, dus dat bedrijf ben jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martijnn schreef op 05 March 2003 @ 13:52:
Je weet zeker dat je leasemaatschappij daar moeilijk over gaat doen ? Dat heb ik zelde mee gemaakt. Het maakt de leasemaatschappij volgens mij niet uit of je een paar vertakkingen maakt, mits het maar juist gebeurd en door een prof bedrijf. Nou, je bent tweaker, dus dat bedrijf ben jezelf ;)
Nee, zeker ben ik daar niet van. Maar ik ben ook niet zeker dat ze er later of zo niets van gaan zeggen.
Ik wou het gewoon netjes oplossen door een nieuwe radio te kopen waar het duidelijk van was dat ze er niets mee konden aanvangen.

De volledig uitneembare radio's van vroeger waren wel interessant, maar ik vind er geen meer, ja tweede hands nog wel maar dan zeker geen die MP3 kunnen spelen.
Pagina: 1