Toon posts:

Optical audio out op een ASUS notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

vraagje: heeft iemand ooit de optische digitale uitgang op zijn ASUS notebook gebruikt?

Ik heb geen idee hier ik hem aan moet sluiten, heb ik een speciale kabel ervoor nodig ofzo? In de handleiding wordt er niks over gezegd en op het internet heb ik ook niks kunnen vinden :?.

Ik hoop dat iemand het wel weet, kan ik eindelijk eens wat DVDs uit andere regio's afspelen op m'n dolby systeempje. (8>

bye bye en bedankt alvast!

Verwijderd

Heb het zelf wel werkend maar niet op een ASUS notebook. Je hebt er een speciale optische kabel voor nodig. Niet de standaar TOS kabel maar eentje die dacht ik ook voor minidisc word gebruikt. Is een 3.5mm minijack optische plug.
weet dus niet of dat bij jou het zelfde is maar lijkt me wel. (je kan neem ik aan ook gewoon je koptelefoon er op aansluiten op die aansluiting ? )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt... de aansluiting is gewoon dezelfde als de koptelefoon, zo'n 3,5mm jack.

Ik zal eens rondvragen of iemand een minidisk heeft met zo'n kabeltje, thanks!

:)

Verwijderd

Weet dus niet 100% zeker dat het een minidisc kabel is maar dacht het wel.
Het werkt trouwns als een trein :)

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 09:23

IJ

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 12:50:
Heb het zelf wel werkend maar niet op een ASUS notebook. Je hebt er een speciale optische kabel voor nodig. Niet de standaar TOS kabel maar eentje die dacht ik ook voor minidisc word gebruikt. Is een 3.5mm minijack [b]optische[b] plug.
weet dus niet of dat bij jou het zelfde is maar lijkt me wel. (je kan neem ik aan ook gewoon je koptelefoon er op aansluiten op die aansluiting ? )
Lijkt mij niet dat het werkt met een optische kabel. Ik neem zelf aan dat er een coaxiale uitgang opzit. Bij mijn minidisc zit een optische kabel.

Er zal dus een coaxiale uitgang opzitten (net als een mijn SB Live!). Hier heb je een simpel coaxiaal kabeltje voor nodig dat je met een coax-in (TV?) verbind.