Toon posts:

[Mail Server] Welke is makkelijk en goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de nieuwste Wingate gezien en daar staan Mail Server functionaliteiten bij. Heel fijn zou je zeggen, maar ik heb hetgeen ik zoek niet kunnen vinden..
Ik wil namelijk een 'mailserver' die eigenlijk een pop3 mailbox leeg haalt van een Internet provider en deze op die lokale mailserver opslaat. Zo kan die pop3 mailbox dus theoretisch nooit vol lopen omdat deze meteen leeg gehaald wordt.

Aangezien ik dus voor mijn Internet deling toch al gebruik maak van WinGate dacht ik, mooi, dat zit er dan ook al bij.. Maar ik kan er dus niets duidelijks over vinden. Ik weet dat een pakket als MailMarshal van Marshal Software het zonder problemen kan, maar dat vind ik een beetje teveel van het goede...

Misschien iemand een idee of mijn wensen wel werkend te krijgen zijn met WinGate of is er misschien een makkelijk beter pakket dat dat kan??

Thanks,

Verwijderd

Wingate Pro, kan dit zeker. Je moet alleen niet al te ingewikkelde routing verwachten nadat je de mail bij je pop3 provider(s) hebt opgehaald.
Je kan de mail via simpele regels (op de To: header) naar diverse interne mailboxen (pop3) verplaatsen.

Ik heb dit ongeveer een jaar gebruikt, en zou het nog doen ware het niet, dat ik voor routing/internetdelen ben overgestapt op linux.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:43 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mdaemon, kun je ook es naar kijken.. www.alt-n.com kan ook een faxserver, ldap server, webmail, virusscan etc bij.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

kijk ook eens op www.xmailserver.org
klein en snel, trekt bijna geen resources en draait zowel onder linux als windows.

[edit]
en natuurlijk open source!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 12:39:
Wingate Pro, kan dit zeker. Je moet alleen niet al te ingewikkelde routing verwachten nadat je de mail bij je pop3 provider(s) hebt opgehaald.
Je kan de mail via simpele regels (op de To: header) naar diverse interne mailboxen (pop3) verplaatsen.

Ik heb dit ongeveer een jaar gebruikt, en zou het nog doen ware het niet, dat ik voor routing/internetdelen ben overgestapt op linux.
Ik heb dus zitten klooien met WinGate maar ik vind het een beetje eng om een domein op te geven dat niet van mij is. Ik zit momenteel op @Home en wil alleen mijn eigen pop3 mailbox leeg kunnen halen en op mijn servertje in een pop3 mailbox kunnen zetten..

Heb je misschien tips hoe ik dat geconfigureerd krijg want wat dat betreft vind ik WinGate nogal onduidelijk. Het lijkt erop dat het alleen een mailserver is voor als je ook je eigen domein host.

Nogmaals Thanks, (ook voor de andere reacties..)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Kun je niet je ip adres invullen bij domein? Zo heb ik het een tijdje draaiende gehad iig, totdat ik een domein naar mn eigen ip adres liet verwijzen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

of kerio mailserver misschien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 12:49:
[...]

Ik heb dus zitten klooien met WinGate maar ik vind het een beetje eng om een domein op te geven dat niet van mij is. Ik zit momenteel op @Home en wil alleen mijn eigen pop3 mailbox leeg kunnen halen en op mijn servertje in een pop3 mailbox kunnen zetten..

Heb je misschien tips hoe ik dat geconfigureerd krijg want wat dat betreft vind ik WinGate nogal onduidelijk. Het lijkt erop dat het alleen een mailserver is voor als je ook je eigen domein host.

Nogmaals Thanks, (ook voor de andere reacties..)
hmz, kan 's kijken maar ik heb 'm in principe niet meer draaien.
ik zal vanavond ff kijken wat ik kan doen

Heb 'm dus niet meer standby, maar zal van 't weekend ff kijken hoe ik alles bij een kennis heb ingesteld.
Misschien dat je wat gerichte vragen hebt over bepaalde instellingen, eventueel met schermafdrukken om m'n geheugen op te frissen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 08:57 ]

Pagina: 1