Ik heb de volgende indeling van schijven:
hda: 40GB
hdb: DVD
hdc: 850MB
hdd: fikker
Op hda1 staat bij mij win2k (NTFS)
op hda2 staat / van RedHat 8.0
op hdc1 staat win98 (die staat dus op een 2e schijf)
Nu werkt lilo perfect als ik linux of win2k wil booten, maar ik krijg met geen mogelijkheid win98 in mijn lilo erbij. Ja, het staat er wel, maar als ik het kies krijg ik L? te zien.
code van lilo.conf:
Wat heb ik geprobeerd?
• Ik heb lba32 weggehaald, en linear neergezet -> werkt niet
• table=/dev/hdc -> werkt niet
Ik heb dus nu ff geen idee meer wat ik nou moet doen. Ik wil gewoon win98 in lilo.
Ik heb uiteraard de search gebruikt, en ook met google. Maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet bij mij. (En ik ben niet vergeten om na de edit lilo even opnieuw te draaien). Daarbij werkt de search hier nogal brak, ik kan alleen de 1e pagina bekijken
.
hda: 40GB
hdb: DVD
hdc: 850MB
hdd: fikker
Op hda1 staat bij mij win2k (NTFS)
op hda2 staat / van RedHat 8.0
op hdc1 staat win98 (die staat dus op een 2e schijf)
Nu werkt lilo perfect als ik linux of win2k wil booten, maar ik krijg met geen mogelijkheid win98 in mijn lilo erbij. Ja, het staat er wel, maar als ik het kies krijg ik L? te zien.
code van lilo.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| prompt
timeout=100
default=Windows_2000
boot=/dev/hda
lba32
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
message=/boot/message
image=/boot/vmlinuz-2.4.18-14
label=Linux
initrd=/boot/initrd-2.4.18-14.img
read-only
append="hdd=ide-scsi root=LABEL=/"
other=/dev/hda1
optional
label=Windows_2000
other=/dev/hdc1
optional
label=Windows_98 |
Wat heb ik geprobeerd?
• Ik heb lba32 weggehaald, en linear neergezet -> werkt niet
• table=/dev/hdc -> werkt niet
Ik heb dus nu ff geen idee meer wat ik nou moet doen. Ik wil gewoon win98 in lilo.
Ik heb uiteraard de search gebruikt, en ook met google. Maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet bij mij. (En ik ben niet vergeten om na de edit lilo even opnieuw te draaien). Daarbij werkt de search hier nogal brak, ik kan alleen de 1e pagina bekijken