windows 2000 server, probleem met printen / active directory

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Op de windows 2000 server is een active directory, met daarin de users en gedeelde printers e.d.
Er zijn o.a. 3 officejet k80 geinstalleerd. Van de 1 op de andere dag konden 3 users niet printen op 1 officejet. Deze is op de usercomputers gewoon geinstalleerd als netwerkprinter gevonden in de active directory. De usercomputers hebben allemaal XP Pro. Als ik kijk in de active directory van de server, zijn die printers gwoon uit de ad verdwenen. Maar als ik op de server kijk bij configuratiescherm -> printers dan staat die daar nog gewoon tussen. Ook list in directory staat aangevinkt. Heb em al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar hij komt niet in de ad te staan. Maar als ik een printer ga installeeren vanaf een userpc, dan zie ik gewoon de printer in het rijtje van de ad staan. Kan em ook gewoon installeren. Vervolges kan je printopdrachten geven wat je wil, maar ze komen er niet uitrollen en krijg ook geen foutmelding. Als ik op een userpc als administrator inlog dan print hij doodnormaal op de printer uit. Wat gaat er nu fout? Wat moet ik doen?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
For your information:

Printers komen niet voor in Active Directory tenzij ze zijn geinstalleerd op pre-Windows 2000 computers.

Die-hard Brexiteer

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Hoe bedoel je dat? Als ik op de server een printer installeer, komtie automatisch in de active dir..

• dawauz

dawauz

Topicstarter
En btw als ik ze via hp jetdirect installeer, dan kan er wel gewoon geprint worden..

Verwijderd

BeyondHorizon schreef op 05 March 2003 @ 12:39:
For your information:

Printers komen niet voor in Active Directory tenzij ze zijn geinstalleerd op pre-Windows 2000 computers.
eeeehhh, dat is niet waar.

TS, heb je de printers wel "gepublished" in AD?

• KingNothing
Knappe jongen als jij een printer geinstalleerd op een Windows 2000 doos kan publishen in Active Directory :Z

ps: Ik bedoel dus op de manier zoals je een OU of fileshare aanmaakt in de AD Users en Computers console...

[ Voor 35% gewijzigd door KingNothing op 05-03-2003 13:26 ]

Die-hard Brexiteer

• mutsje
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Wou het net zeggen maar Tony was me voor. Publish je printers even opnieuw in AD. Zou je probleem moeten oplossen en ga daarna je system en Directory services events eens naspitten opzoek naar foutmeldingen.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
BeyondHorizon schreef op 05 March 2003 @ 12:39:
For your information:

Toch vreemd dan, ik heb alleen maar w2k (w2k server en w2k clients), en die printers staan toch echt in mijn AD

Misschien staan de rechten voor de printers niet goed ?

• dawauz

dawauz

Topicstarter
zoals ik al zei, aan de rechten is niets veranderd. Maar als ik de printer op de server niet in de AD kan krijgen, maar ze wel kan zien in de AD als ik een printer ga installeren op een userpc, dat snap ik nie..

• KingNothing
Dan moet je mijn posts toch nog maar eens goed doorlezen, het klopt namelijk wel degelijk wat ik zeg.

Die-hard Brexiteer

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

[quote]dawauz schreef op 05 maart 2003 @ 11:33:
Op de windows 2000 server is een active directory, met daarin de users en gedeelde printers e.d.
Er zijn o.a. 3 officejet k80 geinstalleerd. Van de 1 op de andere dag konden 3 users niet printen op 1 officejet. Deze is op de usercomputers gewoon .......quote]

Als de heren dit eerst eens lezen zou ik tot volgende conclusie komen.

Vraagsteller heeft.
Windows2000 server met Active directory dus eigenlijk gewoon een DC winy2k.
Hij installeert de printers op de Server waardoor ze automatisch in AD komen te staan(publishen zou ook werken maar bij installatie komen ze er toch automatisch in)
De clients konden al via AD de printers toevoegen(WindowsXP voegt trouwens alle printers toe)
Nu mist men opeens de printers in Active Directory.

Dus conclusie zou kunnen zijn "publish ze opnieuw" of ik moet de hele vraagstelling al verkeerd opgevat hebben.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Ik heb ze al eens gewoon verwijderd, ge-de-installeerd zegmaar, en weer opnieuw aangemaakt. Ze komen dan niet automatisch in de AD maar staan wel als gesharede printer in de printers folder

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

En als je ze published? rechtsklikken op printer moet er ergens vinke zijn publish in active directory.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
je bedoelt als je op de properties klikt, tabbladje sharing, en dan staat er list in directory wel aangevinkt ja..

Verwijderd

kijk eens onder de view options, en selecteer daar "users and computers als containers.
kun je ze dan wel zien in AD?

• dawauz

dawauz

Topicstarter
nee maakt geen verschil
alle andere printers zie ik wel in de AD alleen 1 officejet niet meer. Zeer vreemd. Er is nu ook opeens een andere die ik nu wel zie in AD maar waar 1 user ook niet meer op kan printen. Betreft weer zon officejet K80..

Verwijderd

probeer de printer even opnieuw te installeren en te publishen... en als ie dan weer verwijnt in de logs kijken of er ergens iets word weergeven over een fout :)

• dawauz

dawauz

Topicstarter
in welke log moet ik dan precies kijken..

Verwijderd

eventvwr.......
zou t eerlijk gezegd anders ook niet weten.
RAAAAAARRRRR..............
Pagina: 1