Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Zitten er geen schroefjes verdwaald in je kast/achter je moederbord?
Zitten alle stekkers en aansluitingen goed?
Is de koeling van je CPU in orde?
Crashed iets anders dan Windows XtraProblems ook zo veel? (linux bijvoorbeeld
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Geheugens videokaarten geluidskaarten netwerkkaarten harddisken cd roms.....alles gewoon vervangen of niet erin gehangen maar niks dat ervoor zorgede dat hij stabiel draaide zonder eerder genoemde BOSD`s.....met een celeron 466 werkte het wel prima.
Dus nu ipv van een PIII 700 heb ik een hele dikke 556 die heerlijk stabiel draait
tis niet een oplossing maar misschien een optie om eens te proberen.
I used up all my sick days, so I'm calling in dead
Merk voeding: zie het nergens staan? Staan wel stickers op met 'geschikt voor Pentium 4' en model is ATX-300. Ook nog wat voltage waarden erop. Heb die ook laatst nieuw gekocht, voor 15 euro bij Fascom (misschien dat je dan ineens zoiets hebt van 'ow! dat is dat merk!'RonaldH schreef op 05 March 2003 @ 13:24:
Wat is het merk van je voeding?
Zitten er geen schroefjes verdwaald in je kast/achter je moederbord?
Zitten alle stekkers en aansluitingen goed?
Is de koeling van je CPU in orde?
Crashed iets anders dan Windows XtraProblems ook zo veel? (linux bijvoorbeeld)
Schroefjes: uhm... hmmm... dat zou wel eens kunnen ja, zo eens checken
Stekkers en zo: uhm.. volgens mij wel ja
Koeling CPU: hij draait netjes, en in de bios geeft ie ook aan dat het met de temperatuur van m'n CPU wel goed zit (45 graden als ik me goed herinner).
Niet geprobeerd, maar hij crashed dus al bij het installeren van XP? En met vorig mobo (Kt7) nooit problemen met XP gehad...
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Sometimes you need to plan for coincidence
@pcvanvliet: uhm... hoe zou ik dat moeten testen als ik Windows niet kan installeren?
Mijn foto's op Flickr.
Heb een AMD 1100, en zou m'n moederbord toch prima aan moeten kunnen!rood schreef op 05 March 2003 @ 13:41:
grappig ik had dus van de week hetzelfde met mijn oude systeem dat ik maar weer eens probeerde te herinstalleren, de enige manier waarop ik alles aan de praat kreeg was door mijn processor te underclocken....ja het klinkt maf maar na echt alles geprobeerd te hebben was dat het enigste dat daarwerkelijk goed werkte.
Geheugens videokaarten geluidskaarten netwerkkaarten harddisken cd roms.....alles gewoon vervangen of niet erin gehangen maar niks dat ervoor zorgede dat hij stabiel draaide zonder eerder genoemde BOSD`s.....met een celeron 466 werkte het wel prima.
Dus nu ipv van een PIII 700 heb ik een hele dikke 556 die heerlijk stabiel draaitzal vanavond eens kijken oftie hoger te onderclocken is.
tis niet een oplossing maar misschien een optie om eens te proberen.
Mijn foto's op Flickr.
Ik zou als ik jou was even de voltages nakijken in de BIOS, die mogen niet te veel afwijken. Ook handig om te proberen is om XP te installeren met zo min mogelijk hardware, bijvoorbeeld alleen je LAN en je VGA.
Mijn foto's op Flickr.
Hm, zo te zien ben ik een handig linkje bij m'n vorige post vergeten... hier dan maar: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Mijn foto's op Flickr.
CPU Temp - 42 C
System Temp - 21 C
CPU Fan Speed - schommelt rond de 2700 RPM
Vcore - 1.760 V
+5.0V: 5.003 V
+12.00V: 12.349V
-12.00V: -12.071V
-5.0V: -5.077V
Batterij: 3.264V
+5V SB: 4.848V
De meeste van deze voltages schommelen een beetje, maar maar heel licht (een paar hondersten ofzo). Als ik naar de voltage settings ga in mijn bios staan deze allemaal op Auto. Ik heb geen idee of de bovenstaande waarden goed zijn, dus heb ze maar gewoon hier overgenomen.
Temperatuur lijkt me prima iig...
@Glival: Thanks. En een goede waarde is...?
En deze instellingen staan bij Frequency/Voltage Control:
Spread Spectrum 0,25% (in handleiding staat iets over EMI, en als je daar geen last van hebt dat je dit kunt disablen voor een optimale stabiliteit.. maar wat EMI is... geen idee
CPU FSB Clock - 100MHz
CPU Ratio, CPU Vcore, DDR Voltage, DDR Termination Vol, en AGP voltage staan allemaal op Auto.
[ Voor 32% gewijzigd door Captain N op 05-03-2003 20:35 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Toch nog maar eens een ander reepje proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 20:36 ]
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Tja,www.Goku.nl schreef op 05 March 2003 @ 20:47:
Hmm... had wat zitten rommelen met die voltage setting... Spread Spectrum disabled, CPU FSB Clock op 200MHz, en dat voltage op 1.750V... en nu kreeg ik geen beeld meer?? Ledje van monitor blijft netjes oranje, maar mijn computer is wel dingen aan het doen (CD-rom gaat draaien, en CPU fan ook ...) Help?!
Clear CMOS helpt je uit de brand (Gebruiksaanwijzing lezen!)
Als je Clear CMOS doet éérst de stekker uit je voeding trekken!
Je zult niet de eerste zijn die een MSI bordje verneukt door Clear CMOS te doen zonder hier op te letten en daar door zijn moederbord naar de Barrebiesjes helpt!(Of zijn het Barrabiesjes?)
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Toch nog maar eens een ander reepje proberen in overleg met de computerboer.Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:35:
't kan best zijn dat een goed reepje geheugen niet vlekkeloos samenwerkt met je moederbord. 't lijkt er namelijk heel erg veel op..... Testprogrammaatjes zullen dit niet weergeven.
Toch nog maar eens een ander reepje proberen.
Verwijderd
MSI KT4V mobo
Amd Athlon XP 1800
512MB DDR PC2700
GeForce 2 MX400 (64mb tvout)
80 gig maxtor hd 7200rpm
300 watt voeding van Codegen
Bij mij heeft het ongeveer 2 weken vrij goed gedraait, toen 1x een crash gehad (kastje was flink warm toen ook) en vervolgens XP niet meer kunnen installeren.
Ook ander ram geprobeerd, zonder effect, hd geformatteerd zonder effect, andere videokaart geprobeerd zonder effect, alles eruit behalve vid zonder effect, BIOS gereset zonder effect.. HELEMAAL nix werkte, als noodoplossing heb ik er nu win98 opgegooid en die werkt wel. Maar ik weet nog steeds niet waarom xp niet meer wil draaien, en ik krijg ook regelmatig crashes als ik bv. spellen probeer te draaien (wat vrijwel helemaal niet meer kan)
Bij memtest86 kreeg ik overigens wel wat foutmeldingen, maar met de 256mb kaart van een vriend van me kreeg ik nog steeds dezelfde shit en ik heb mijn eigen ram kaartje ook al een keer teruggestuurd om vervolgens een nieuwe te ontvangen. Het ligt dus echt niet aan de ram kaart.
Iets aan het mobo is brak, of de voeding is niet helemaal ok/niet krachtig genoeg.
Xal morgen es andere voeding proberen, maar is er dan echt niemand die er meer vanaf weet?
Edit: Heb net ff mijn bios settings gechecked:
CPU Temp: 50 graden celcius
System Temp: 28 graden celcius
CPU Fan Speed: 2600
System Fan Speed: 3100
Vcore: schommelt tussen 1.792 en 1.808 (Ik heb deze echter ingesteld op 1.725 bij Frequency & Voltage settings, als ik hem op auto laat staan blijft ie ook rond de 1.8 schommelen)
+ 5.0v: 5.140
+12.0v: tussen de 12.775 en 12.836
- 12.0v: 12.974
- 5.0v: tussen de 5.026 en 5.077
Battery: 3.4v
+ 5v Battery: 4.9v
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:44 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ik min of meer wel, een vriend van me heeft ff in me bios lopen kloten... en de instellingen van mijn ram zo laag mogelijk gezet (clock op 266, cas op 3 etc etc) en opeens kon ik weer normaal poeteren
Muv. enkele spellen draait ie nu stabiel, ik ga mijn kaartje dus toch maar weer terug sturen, alhoewel ik ook niet 100% tevreden ben over het mobo....
Laat even weten hoe het met jouw kastje gaat?