Toon posts:

Norton GhostConsole, Multicasting vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs:

Windows 2000 Prof, met console en etc van Ghost geinstalleerd, en een client met een ghost boot partition en client software geinstalleerd.

Client word wel gezien in console maar er word niet gezien dat er een boot partitie is aangemaakt. "Boot Partition Not Detected!" waarom geeft hij deze (fout)melding?

Ook is bij mij de bedoeling dat ik met Wake On Lan ervoor kan zorgen dat 3 uur s nachts bijvoorbeeld een image geschreven werd naar alle clients. Dat wake on lan werkt al, dus pc start op als ik task start vanuit console, maar hij laad dan geen Ghost maar gewoon windows, eigenlijk wil ik dan dat hij automatisch het ghost progje start en dan begint met de image terug te zetten, en als hij klaar is uitgaat.
Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb al veel pdf documenten gelezen maar, kom er nog steeds niet uit! |:(

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik zou proberen de bootpartitie nog eens op je client te zetten... ik denk dat daar iets mis is gegaan. excuses als je dat al geprobeerd had. :|

http://www.palmclub.nl

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 10:18
Ik heb zelf ook wat getest met de console boot partition.
Je moet dus eerst een boot partition aanmaken met ghost , en hier een juiste netwerkkaart kiezen, verder moet je een ip gaan toekennen.
Ik heb zelf nog niet gevonden hoe je de boot partition op vele systemen tegelijk kan plaatsen en gelijk het ip kan aanpassen.

Maar wat mij opviel is dat als ik eerst de boot partition op het systeem zette en daarna windows via een image terug zette, dan kon ik niet inloggen.
Deed ik eerst windows en daarna de boot partition, dan had ik echter geen problemen.

Wat je ook niet moet vergeten is dat je onder windows de ghost client moet installeren.
Maar dat had je geloof ik al gedaan ...

Verder zat ik nog met een probleem waar jij ook nog tegenaan gaat lopen denk ik.
Als je namelijk op 30 pc's tegelijk een image wil zetten, zal je zoiezo sysprep moeten gebruiken om ze allemaal een identieke naam te geven en bepaalde instellingen mee te geven, maar wat dus niet met sysprep gaat is een statisch ip meegeven, dus als jullie met statische ip's werken heb je het probleem dat ze alle 30 hetzelfde ip gaan krijgen |:(
Dit is op te lossen door netset te gebruiken , maar dat heb ik nog niet werkend gekregen , zie dit topic

[ Voor 46% gewijzigd door NoReseth op 05-03-2003 16:24 ]