[W95] Antivirus??

Pagina: 1
Acties:

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 00:42

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Topicstarter
Ik moet voor mijn werk even wat uitzoeken maar kwam tot mijn ontdekking dat er niet zo veel meer mogelijk is, mar wie weet iemand hier wel een oplossing.... :)

Ik zoek:

Een anti virus software die compatible is met W95 en het moet zich het liefste zelf updaten (zoals live update Norton)

Bijkomend feit is dat het het per werkplek zich moet updaten en dus "niet" via de server!!!!!

Ik heb al gebeld met een aantal bedrijven maar die komen er ookl niet mer uit vanwege W95, aangezien het PC's zijn die niet W98 kunnen draaien. :?

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05
McAfee Virusscan 4.5.1 draait hier prima op kantoor en kan ook gewoon van een ftp updaten, mits je sever die poorten doorlaat natuurlijk.

Verwijderd

voor eenmailig gebruik zou je deze kunnen gebruiken =>
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Macafee kan je verder wel vergeten denk ik.. en Norton voor 95 (?)

good luck... you gonna need it >:)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 11:08 ]

Verwijderd

Norton doet het helaas niet met Windows 95a 95B
Zal inderdaad iets worden van McAfee

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51

bonzz.netninja

Niente baffi

is dat legaal? die link dus?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

ja, is legaal..

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 11:07 ]

• Sr Juan

Sr Juan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 11:04:
voor eenmailig gebruik zou je deze kunnen gebruiken =>
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Macafee kan je verder wel vergeten denk ik.. en Norton voor 95 (?)

good luck... you gonna need it >:)
Het is dus voor het gewone werk en dus niet voor enmalig gebruik ...

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

Ja, sorry.. het is in iedergeval wel een tooltje die je erbij moet houden lijkt me..
Om hoeveel werkstations gaat het? Is er al uitzicht op vervanging van die PC's?
Thank god zijn wij hier op werk bijna helemaal over op W2k.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Misschien kapersky, maar update niet automatisch, maar heeft natuurlijk wel daar een knop voor. Is in ieder geval compatibel met windows 95.
www.kaperskylabs.com

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 05-03-2003 11:19 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Kijk hier eens.
http://www.nod32.com.au/nod32/products/95.HTM
Prima en snelle scanner vooral ook voor op de wat oudere machine's

Verwijderd

Norton Anti Virus Corporate Edition 7.5 werkt nog op Windows 95.

Je hebt daarmee 2 mogelijkheden tot updaten.

Of via een server (managed mode) of handmatig elke dag/week op een bepaalde tijd (unmanaged).

Maar ik weet niet of deze nog ergens verkrijgbaar is. Misschien nog ergens op het internet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 16:03:
Maar ik weet niet of deze nog ergens verkrijgbaar is. Misschien nog ergens op het internet?
Dan ben je dus wel een beetje illegaal bezig.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:14:
[...]

Dan ben je dus wel een beetje illegaal bezig.
Ebay! :P

...ik wacht nog op het moment dat de werknemers worden bijgeschoolt om virussen te herkennen. Veel tweakers draaien volgens mij überhaupt al geen virusscanner meer, ik ook niet, verspilde resources (is er wel 1 geinstalled, maar die start niet vanzelf, en staat maar op 1 comp, andere comps scannen kan wel over het netwerk). Gewoon niet lukraak iedere .exe/.bat/.vbs/etc/etc die je tegenkomt en die je gemailt word openen (ik accepteer sowieso al geen executables en dat soort grappen per mail meer). Snappen wat een hoax is en NOOIT beginnen met het rondsturen van mailtjes "hellup er is een nieuw virus ga snel je scanner updaten en verwijder command.com van je computer!!".

Mensen met een gemiddeld IQ moet je dat toch aan kunnen leren... (volgens mij kun je zelfs een aap wel aanleren dat ie xxxdialer niet mag installeren en Macromedia Flash player wél...)

Ik zou verder maar voor een wat oudere virusscanner rondkijken. Als ik systeembeheerder oid was zou ik die hele groep sufferts bijscholen en zo nu en dan vanaf een server oid alles op het netwerk scannen, maarja, ik ben geen systeembeheerder :P.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:16

KompjoeFriek

Statsidioot

Door Digitalis Norton voor 95 (?)
Op de Norton CD's vanaf 2002 staat er nog steeds Norton AV 2001 op speciaal van Win95(b) en deze versie werkt nog perfect, alleen moet je deze wel eerst grondig updaten (kun je gewoon doen met LiveUpdate).

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Sr Juan

Sr Juan

Topicstarter
Windoos-vernieler schreef op 05 March 2003 @ 17:06:
[...]
Op de Norton CD's vanaf 2002 staat er nog steeds Norton AV 2001 op speciaal van Win95(b) en deze versie werkt nog perfect, alleen moet je deze wel eerst grondig updaten (kun je gewoon doen met LiveUpdate).
Kijk hier heb ik wat aan, ik zal morgen ff rondbellen bij onze dealer of die daar nog wat van heeft liggen

dank je wel ;)

Verwijderd

AVG http://www.grisoft.com draait ook nog op win95/98; deze scanner laat zich ook vrij simpel automatisch (dagelijks) updaten.

Voor de thuisgebruiker is er een gratis versie; voor zakelijk gebruik gelden andere voorwaarden, zie bovenstaande site voor download/installatie gegevens
Pagina: 1