Toon posts:

Setx op windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij ons in het bedrijf hebben wij een loginscript lopen met bepaalde setx commando's. Als je met NT4 inlogt, gaat de loginscript heel snel.
Maar zodra je met Windows XP inlogt, dan wacht de loginscript heel lang hangen bij de setx commando.
Weet iemand misschien hier de oorzaak?

alvast bedankt,
Moron

ps: server waar we inloggen is windows NT

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 23:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik neem aan dat je SETX gebruikt om de Evironment variabelen te setten?

SetX zal waarschijnlijk niet geoptimaliseerd zijn voor Windows XP en je zult dus een nieuwe versie daarvoor moeten zoeken. Wellicht dat dit iets is waar je wat aan hebt:

http://is-it-true.org/nt/atips/atips343.shtml

Succes ermee :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is dit niet het verhaal dat het inloggen met een XP bak op een NT4 domein lang duurt?
Daar is een white paper van bij Technet, en zijn al meerdere topics over geweest...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Ik beheer hier een windowsNT4 domain met alleen windows2000/XP clients. Waar je op moet letten. WINS/DNS instellingen moeten goed staan. Je DNS Suffix moet in orde zijn! Als je geen DNS Suffix erop hebt duurt ook het browsen naar een netwerkshare vanuit een XP Client erg lang vanwege resolving denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat setenv geprobeerd, helaas ook zelfde als setx.
Dnssuffix heb ik ingevuld bij de client, helaas helpt dit ook niet. Daarvoor zonder dns suffix had ik geen problemen met sloom browsen ofzo.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de Combo XP -> NT niet goed werkt, Dit schijnt wel goed te werken met XP -> 2000, maar ik denk dat je niet ff je netwerkombouwd :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Eheh, niet op korte termijn :/
Pagina: 1