Hoi, ik heb een veld met daarin uren (7:45, 4:15, 1:30) en deze wil ik optellen. Echter, je voelt 'm al aankomen, lukt dat niet met de standaard sum, want dan telt ie door naar 100 ipv 60. Nu is wiskunde niet mijn sterkste kant en ik ga er eigenlijk van uit dat er wel een standaard statement voor is, alleen kom ik er niet uit. Ik ben dus niet op zoek naar het statement zelf als wel naar de formule die ik moet gebruiken om van uren zeg maar 100tallen te maken. Heeft iemand een idee?
Je kan toch van 7:45 het aantal minutenbepalen => 60*7+45 En dit doe je voor ieder veld, dat tel je bij elkaar op en dat deel je dan weer door 60.
Dat klopt. Ik heb net zelf eigenlijk hetzelfde bedacht, maar dan andersom. Het
(totaal aantal uren + ((minuten *1.6666667) - minuten) ) en dan kom je er ook. Maar volgens mij is jouw manier sneller
iig bedankt!
(totaal aantal uren + ((minuten *1.6666667) - minuten) ) en dan kom je er ook. Maar volgens mij is jouw manier sneller
Hele uren omzetten naar minuten (* 60), dan minuten optellen (zowel omgezette uren als wat je al aan minuten had), dan weer omzetten naar uren en minuten (/ 60, rest is minuten). Mogelijk een klein beetje lastig in SQL 
Andere mogelijkheid: kijk eens naar de types 'TIME' en 'TIMESTAMP' voor de velden.
* Freee!! typt te langzaam naast zijn gewone werk
Andere mogelijkheid: kijk eens naar de types 'TIME' en 'TIMESTAMP' voor de velden.
* Freee!! typt te langzaam naast zijn gewone werk
[ Voor 34% gewijzigd door Freee!! op 05-03-2003 10:14 . Reden: Langzaam ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Welke taal hebben we het eigenlijk over 
Ik heb het in cbuilder5 gewoon opgelost door alles bij een TDateTime op te tellen.
In SQL is het namelijk niet mogelijk om tijden te sommeren, wel optellen (in pervasive sql dan) das toch eigenlijk wel heel erg vreemd niet waar?
Ik heb het in cbuilder5 gewoon opgelost door alles bij een TDateTime op te tellen.
In SQL is het namelijk niet mogelijk om tijden te sommeren, wel optellen (in pervasive sql dan) das toch eigenlijk wel heel erg vreemd niet waar?
(ff puur uit interesse)
Zijn die timestamp types in SQL er niet juist omdat je er dan beter mee kunt rekenen of zijn ze er vnml om het netjes te houden en om performanceredenen? (ervan uitgaande dat een timestamp field zich efficienter bijv, laat sorteren dan een varchar?)
Zijn die timestamp types in SQL er niet juist omdat je er dan beter mee kunt rekenen of zijn ze er vnml om het netjes te houden en om performanceredenen? (ervan uitgaande dat een timestamp field zich efficienter bijv, laat sorteren dan een varchar?)
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Performance is afhankelijk van het platform (hoe DATE, TIME en TIMESTAMP velden precies opgeslagen worden enzo), maar ze zijn er ook om gemakkelijk mee te kunnen rekenen (SQL functies).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Pagina: 1