[smoothwall] Groen is niet de goede

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Ik wilde Smoothwall installeren op een Pentium 100 (een Dell Opltiplex om precies te zijn), daar zit op het mobo een 10 mbit ISA 3COM ingebakken, die heb ik uitgeschakelt, dus daar geen zorgen over.

Nu heb ik Chello, en Chello werkt alleen met de netwerk kaart die ik er bij heb gekregen (een 3COM 10 mbit Etherlink III dacht ik), maar als ik Smoothwall installeer, zet hij die 3COM op groen, en dat moet dus niet, want groen is voor het interne netwerk.

En de 10/100 mbit Realtek die ik er bij heb gezet, die zet hij op rood, maar dat moet dus net andersom, dus die 3COM op rood, de Realtek op groen, maar ik krijg dit maar niet voor elkaar.

Tijdens de installatie herkend hij alleen de 3COM, als de install klaar is, en ik log in met setup account, dan kan ik de 2e NIC er bij "proben", en die word dan "rood", maar ik kan niet kiezen dat ik de 3COM rood wil ipv. groen.

Ik heb de NICS al van PCI slot omgewisseld, dit had geen zin.
Wat doe ik hier nu aan?

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 05-03-2003 09:53 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
uhmz, je kunt toch gewoon een ander mac adres doorgeven aan chello? Scheelt je een boel gelazer.... andere optie: 3com eruit halen, smoothwall installen, kaart erweer in en dan wordt die wel rood... overigens heb ik _dit_ probleem nog nooit gezien.... meestal werkt swappen van de kaarten wel

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• eX0duS
Ja, dan moet ik Chello weer bellen, daar heb ik niet zo'n zin in. ;)

Tijdens de installatie herkent hij de 3COM, en die maakt hij automatisch groen, en dat moet dus niet.

Ik kan verderop ook niet ervoor kiezen dat hij rood word, ipv. groen.

• Zwerver
  • Niet online
zwerver schreef op 05 March 2003 @ 10:11:
.... andere optie: 3com eruit halen, smoothwall installen, kaart erweer in en dan wordt die wel rood...
en dit? is dit geen optie voor je? Wel je realtec erin laten zitten he! Overigens kon je vroeger gewoon mac adressen zelf aanpassen hoor.... was een url voor, moet je even zoeken hier op GoT is wel een langsgekomen geloof ik

[ Voor 5% gewijzigd door Zwerver op 05-03-2003 10:24 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• mrfatmen
  • Laatst online: 20:38
sinds wanneer zit hij vast aan mac adres ik heb al zo vaak, andere netwerk kaart gebruikt en dat ging dan automatische goed.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• eX0duS
Chello werkt alleen bij een bepaald MAC adres.

Maar als ik het goed begrijp:
Smoothwall installeren met alleen de Realtek kaart, daarna reboot, en daarna de 3COM er in?

• Zwerver
  • Niet online
ja want dan zet die je eerste gevonden netwerkkaart op groen (geloof ik, is lang geleden) als je daarna die 3com er weer ingooid, klaar....

Mr-FaTMeN: helaas chello met dhcp (dus het eurodocsis platform) werkt idd alleen met vaste mac-adressen....

• Makkie80
  • Laatst online: 09-05 07:02

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Kun je bij het detecteren/toewijzen van groen niet handmatig die Realtek instellen (moet je even de juiste parameter opzoeken geloof ik) en vervolgens die 3COM toewijzen aan rood?
Ik weet dat ik dit probleem ook gehad heb, maar het is al weer een tijd geleden dat ik een SmoothWall bakkie heb geïnstalleerd...

• Zwerver
  • Niet online
me too ;) maar ik denk dat dit iets sneller gaat voor hem... helemaal omdat smooth binnen 5 minuten opnieuw geinstalleerd is....

Pagina: 1