(het was toch een WNF topique? maargoed... nu we het toch over Greenpeace hebben: )
Een beetje jammer vind ik wel dat Greenpeace zo manipulatief is. Ze pogen over te komen als een eerlijke organisatie, maar zijn dat absoluut niet. Ze hebben een "het doel heiligt de middelen"-attitude. Voorbeeld?
Greenpeace heeft op ons aardig weten over te brengen dat genetisch gemanipuleerd sojabonen slecht voor de gezondheid zijn. Dat is ook de reden waarom er tegenwoordig op alle genetisch gemanipuleerde producten een vermelding moet staan. Maar: Genetisch gemanipuleerde sojabonen zijn niet slecht voor de gezondheid. Voor het milieu... dat wel!
Men heeft deze bonen namelijk resistent kunnen maken tegen bepaalde giffen, zo kunnen sojabonenkwekers ongelimiteerd deze giffen tegen andere planten en dieren gebruiken om een zo hoog mogelijke oogst te halen. Deze gifstoffen komen in het milieu terecht en roeien daar ook de flora en fauna uit.
Kortom, het gebruik van gisfstoffen is schadelijk voor het milieu. Genetische manipulatie heeft meer gebruik van gif weten te bewerkstelligen en daarom is genetisch manipulatie slecht. Dit hele verhaal is te ingewikkeld voor het klootjesvolk (volgend de denkwijze van Greenpeace) en zodoende heeft Greenpeace bedacht dat genetisch gemanipuleerde produkten slecht zijn voor de volksgezondheid.
Dat genetisch manipulatie ethisch verkeerd is, dat is voor ieder aan zichzelf te bepalen. Het slechte vind ik deze leugens die Greenpeace verspreid. Het heeft er onder andere voor gezorgd dat heleboel onderzoeken naar genetisch manipulatie nu fondsen mislopen omdat het mede door Greenpeace maatschappelijk verworpen is. Greenpeace beseft blijkbaar niet dat, mits in de juiste handen, genetische manipulatie heel veel goeds kan doen... ook of misschien juist wel voor het milieu. (En als verkéérde handen het willen krijgen, krijgen ze het toch wel...)
[
Voor 1% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2003 12:15
. Reden: aaarrgghhh... "vindt ik"... stom! ]