Toon posts:

Disable Locken XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

bij ons op de afdeling werken studenten met pc's. Om te voorkomen dat ze de pc "claimen" door middel van locken, hebben we geprobeerd dat te voorkomen door de "Lock Workstation-knop" bij de Group-policies te disablen.

Als ze nu op Ctrl+Alt+Delete drukken is de knop inderdaad gedisabled.
Echter, Windowsknop+L werkt nog steeds..

Ik heb wel een manier gevonden om in het register een instelling te doen waarmee de hele windows-button gedisabled wordt, maar dan haal je gelijk ook veel handige functies van die knop, zoals Explorer weg. Is er nu geen betere manier, waarop we kunnen instellen dat locken gewoon helemaal niet meer kan? Niet door Ctrl+Alt+Del -> Enter, niet door Windows+L, en niet door een "rundll32 user32.dll,LockWorkStation". Gewoon, helemaal uit :D

Weet iemand óf dat kan, en zo ja: hoe?

Alvast hartelijke dank!

Verwijderd

kan je niet gewoon als de sessie van de gebruiker een bepaalde tijd idle is hem eruit knallen en de pc zich automatisch afmeld.

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

En anders gewoon als regel laten gelden dat gelockte pc's gewoon gereset mogen worden :?

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mark309 schreef op 05 maart 2003 @ 11:30:
En anders gewoon als regel laten gelden dat gelockte pc's gewoon gereset mogen worden :?
ja idd.. zoiets hebben ze bij ons ook. Volgens mij is het ook zo dat je de pc uberhaupt niet mag locken (staat overal met papieren aangegeven).. en doe je dat toch dan mogen anderen hem gewoon resetten.
Tegenwoordig heb ik gelukkig een laptop dus nergens last van :P maar toen ik die nog niet had was dat idd behoorlijk irrirant dat sommige lui gewoon de hele dag een pc claimen door hem te locken, en vervolgens nauwelijks erachter zitten. Dus als het niet mogelijk is die lock-functie uit te schakelen gewoon die lui aanpakken >:)