Toon posts:

HDD Detectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyas,

ik heb een systeem met 4 hdd's op alle controllers aan gesloten. het heeft to afgelopen zondag altijd goed gewerkt. echter zondag stond er press a key to reboot. Daarna werden de master en slave op de pri en de master op de sec. niet meer herkend door het bios en wilde het systeem niet meer starten. hierop heb ik de aansluitingen gecontroleerd en heb ik de schijve een voor een op en ander systeem aangesloten. gelukkig doen ze het allemaal. Wat ik vreemd vind is dat de slave op de sec wel gezien werd en de rest niet. Zou het kunnen zijn dat de ide kabel stuk zijn, of zijn de controllers stuk (maar waarom dan wel de slave op sec). Ik was met Kazaa lite films aan het downloaden. Zou het kunnen zijn dat er een virus is mee gedownload, die het bios verneukt en daarna reboot? De schijven die ik gecontroleerd heb geven geen van allen een virus aan. Dus voor dat ik nieuw MB koop, moet ik eerst nieuwe ide kabels kopen. Het Bios op virussen checken of is dit overduidelijk een ander probleem en dus helaas na vier maanden maar weer een nieuw Asus TUV4X kopen?:'( :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Misschien is de voeding op z'n bek gegaan?

Post eens je volledige systeemspecs en kijk ook eens hier:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best eens kunnen. FF met de spannings zoeker op de rode, gele draad checken dan maar. Dank je wel, erg goede analyze, ook al heb ik het nog niet kunnen checken.;-)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC,

Hartstikke bedankt. Ik heb de 235watt voeding vervangen door een 400watt lownoise en het probleem is opgelost, als ook de herrie die de oude voeding poduceerde.

Thanx.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
:)

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik heb het ook ... Met een IBM ic35l060 (jawel), maar met een gedecideerde tik, hoor ik hem opspinnen.
Het gaat 10 keer goed met opstarten, en het kan 1 keer niet op te starten zijn.
Wat ik ermee wil zeggen is, dat ik van deze situatie de harde schijf de schuld geef.
Ofwel, ik zou voorzichtig aan ff wat backupjes maken, vooraleer je er dalijk niet meer in kan.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Pagina: 1