[XP] Simcard reader

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik zat te twijfelen tussen WOS, IT en SA...

Ik heb nu een simcard-reader ("Omnikey AG CardMan 2010 Serial Samrt Card Reader" volgens XP) in bruikleen. Op zich een prachtig apparaat, sluit 'em aan op de seriele poort, XP ziet 'em verschijnen (na reboot), en gaan met die banaan (was de bedoeling...)

Nu heb ik 2 verschillende pakketten geprobeerd: "GSM-Link" en "GSM Card", beiden klagen echter over het niet kunnen lezen van de COM-Poort.

Wat ik wil doen met die lezer: smsjes overzetten van 1 sim naar een ander. GSM Card zou dit moeten kunnen.

Nu wil ik dus weten, ligt het aan mij dat deze programma's geen COM-Poort kunnen openen. Wat zou ik voor alternatief kunnen gebruiken?

PS. Search geeft heleboel over datakabels en USB-cardreaders, maar niet over serieele problemen met XP.

Verwijderd

is je com poort misschien in gebruik door een andere applicatie?? (palm sync ofzo?)
probeer de nieuwste software eens te downloaden van de site, wil ook weleens helpen.

Verwijderd

Ik weet zo geen oplossing voor je probleem, maar heb je geen Nokia met een datakabel? Of IR-verbinding? Dan kun je die SMS ook zo overzetten.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 08:35:
Ik weet zo geen oplossing voor je probleem, maar heb je geen Nokia met een datakabel? Of IR-verbinding? Dan kun je die SMS ook zo overzetten.
Nee... Heb helemaal niks liggen hiero... Gaat om een Toshiba.

COM-Poort is naar mijn weten niet in gebruik (ook volgens specs van XP), en lezer wordt keurig herkend. Nieuwe software downloaden is een goed idee, maar krijg een 505 op de download-page van Nedsoft.

Verwijderd

net ff geprobeerd, maar de site doet t nu.

herstel: het download gedeelte inderdaad niet........ |:(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 09:31 ]

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Heb je niet per ongeluk bij je muis eigenschappen 'serial keys' ingeschakeld staan?

-Pwn the day-

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Heb inmiddels nieuwe driver geinstalleerd... Cardreader wordt gevonden door XP, en in het config-scherm kan ik ook de simkaart zien. Het uitlezen wil niet lukken.

Heb inmiddels ook een 98 pc geprobeerd, zelfde probleem, zou dus wel eens aan software/hardware kunnen liggen... Hoe kan ik mijn com-poort aanspreken vanuit XP?
Pagina: 1