[MailInspector] 551, sorry but we wont relay *

Pagina: 1
Acties:

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb dus het programma MailInspector.

Nu heb ik het probleem dat als ik een e-mail reply to sender klik en dan me antwoord op maak en op send druk ik het fout bericht krijg : Error while sending : An error occured, while sending e-mail through server mail.planet.nl. message 551, sorry but we wont relay for you.

Dit krijg ik dus, maar 15 seconden er voor verstuurde ik naar precies hetzelfde e-maill adres wel een e-mail en dat lukte.

Iemand een oplosing.idee??
Operating System WD XP, service pack1

• euro
OVerguns heb ik me firewall en me virus scanner al een keer uitgezet en het dan geprobeerd, maar maak tniks uit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

maar 15 seconden er voor verstuurde ik naar precies hetzelfde e-maill adres wel een e-mail en dat lukte.
Het zit 'm dus in het feit dat de server wil dat je eerst inlogged (via POP3). Als ze zomaar iedereen via de server lieten mailen was het een leuk speeltje voor spammers.

Dus zet 'pop before SMTP', of hoe het ook in MailInspector mag heten, even aan :)

edit:
Overigens pas ik je topictitel even aan, 'probleem' is een beetje kort door de bocht ;)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 05-03-2003 10:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• euro
heb dus voor me inkomende mail pop.planet.nl en uitgaande mail.planet.nl en me inlognaam en wachtwoord in MailInspector ingegeven, dat zou dan toch goed moeten zijn??

• euro
weet al wat het is, heb een kabel abbonement en een telefoon abbonememt(back-up) voor me internet en nu had ik bij de uitgaande mail mail.planet.nl ingevult, maar als ik dus op de kabel zit dan moet ik daar de uitgaande mail van mijn kabel provider(multikabel) invullen smtp.quicknet.nl.

Probleem opgelost, kan dicht.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan proberen of je authenticated smtp kan aanzetten. Sommige (hoewel niet veel) ondersteunen dat, en dan kun je alsnog versturen via dezelfde server.

Exact expert nodig?

Pagina: 1