Toon posts:

FTP-server onder Windows wel of neit gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me toch af he(aangezien ik daarnet een FTP-server heb ingesteld):

Is het gevaarlijk voor mij als windows(XP)-gebruiker om (met en zonder) firewall een FTP-server te draaien?

Verwijderd

als anonymous toegang uitstaat zal het niet gevaarlijk zijn lijkt me..

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zolang je de toegangsrechten in de gaten houdt zou er niets aan de hand moeten zijn hoor.
Een ftp servertje is op zich helemaal niet gevaarlijk als ie maar goed geconfigureerd is.

Ik heb al jaren een ftp server draaien, en heb nog nooit problemen gehad.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

(met en zonder) firewall
Zonder firewall op internet lijkt mij sowieso niet echt verstandig.. maar dat terzijde :)

Ik draai zelf ook al een tijdje een FTP server op m'n win2k bak (bftp) en heb nog nooit problemen gehad o.i.d. Wel eens mensen die passwords probeerden te raden of continue aan het hammeren waren maar gelukkig kan je deze automatisch laten bannen.

Kortom niks gevaarlijks aan. :)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al jaren zonder firewall en zoek dus nu een goede die onopvallend (op de achtergrond dus) werkt. Ik kan me herinneren dat ZoneAlarm wel een goede is...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Zoeken op 'beste Windows firewall'.

Hier staat vast wel een goeie tussen :Y)

Twitter

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Over de veiligheid van FTP-servers is in de search veel te vinden. Ook je vraag over firewalls is, zoals BrEeZeR (OMG, die nick :P ) al aangeeft, al vaak genoeg besproken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.