Waar zeg ik dat?
Ik hoop dat ze je pakken, je brengt moedwillig de verkeersveiligheid in gevaar.
En wie ben jij om te bepalen dat ik onveilig rij?
Als ik 160 rijd en er wordt geflitst dan kan ik 2 dingen doen
1 - terug flitsen en doorrijden
2 - Op mijn rem stampen en terug 120 rijden
Denk eens logisch na en vraag je eens af wat veiliger is.
Kom dan niet met ik rijd alleen hard als het rustig is en dat soort dingen, want dat heeft er nix mee te maken, het is gewoon onveiliger.
Meneer heeft onderzoeken gelezen of uitgevoerd?
Helaas heb ik vorig jaar op school dit onderwerp behandeld (Belgie, atheneum, 2 jaar aan gewerkt maar dat terzijde)
Ben daarvoor verschillende keren naar universiteiten moeten gaan in west europa om onderzoeken te lezen + info te vragen aan versch professoren.
Ook ben ik naar een rijopleiding gegaan voor super cars (ferarri, etc.) Daar alle theorie lessen gevolgd + 1 praktijk.
Even snel een conclusie:
Hard rijden is veiliger als je grote afstanden af moet leggen. Je kijkt nl verder vooruit en hebt een beter overzicht van het verkeer.
Waarom als je grote afstanden moet afleggen?
Simpel, als je continu 120 rijd dan verzwakt je aandacht en treedt er zeer snel vermoeidheid op. En vermoeidheid, onoplettendheid veroorzaakt de meeste ongelukken.
Als je hard rijd moet je beter uitkijken om dat je te maken hebt met verkeer dat wel normaal rijd. Dit is een intensievere manier van rijden dus daarom is het belangrijk dat je minimaal om de 90 minuten een pauze inlast van minimaal 20min en niet langer dan 6 uur rijden. (vermoeidheid is dan onvermijdelijk)
bdw,
eskimootje mail maar je reactie als hier (terrecht) een slotje op komt.
[
Voor 3% gewijzigd door
The Dolf op 05-03-2003 02:20
]