Toon posts:

[DNS] resolve bij alleen hostname

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een DNS opgezet, nu wil ik alleen dat hij ook resolved wanneer ik alleen de hostname van een machine binnen het interne netwerk opgeef, voorbeeld: ping <hostname>
nu werkt het alleen nog wanneer ik: ping <hostname>.<domainname> doe. er is maar 1 domein in het interne netwerk, dus volgens mij moet het dan geen probleem zijn.
btw, ik gebruik BIND 8 op netBSD 1.6

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 00:49 ]

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp.. moet je gewoon in /etc/hosts ip naampc zetten.. als het dat is wat ge zoekt anyway. Staat een *voorbeeld* in van localhost.

[dan gaat het wel enkel vanaf die machine + dan gaat het niet langs de dns server]

Anders is dit volgens mij niet mogenlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door interp op 05-03-2003 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus niet /etc/hosts gebruiken, dan moet ik die voor elke machine telkens updaten, dat was dus ook de reden waarom ik een DNS servertje heb opgezet

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik ken netBSD niet, maar bij de meeste UNIX-versies configureer je de DNS-omgeving in /etc/resolv.conf.

Daarin staan verschillende opties, waaronder de namen van de DNS-servers, het lokale domein waarin het betreffende systeem zich bevindt, en een search-list, een lijst van andere domeinen waarin niet-complete namen ook moeten worden gezocht (het lokale domein is natuurlijk per definitie onderdeel van de search-list).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

wat voor clients?

in win2k (en nieuwer) kan je aangeven welke domainname hij default moet invullen als die niet gegeven is...
Pagina: 1