Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Kabels mesh'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag maar eens begonnen met het 'opruimen' van de kabels van mijn net nieuwe voeding (Q-tec 400W dual fan gold) met de cablemesh die ik maanden geleden heb gekocht bij een inkoopactie:)

De molex-pluggen die in de CD-ROM/HD en floppy moeten, krijg ik moeiteloos los door de weerhaakjes in de plug terug te buigen.

De plug die in het moederbord moet (ATX 12V voeding, vierkant blokje met 4 draden (2x geel en 2x zwart) en een soort oude AT-voedings-aansluiting (plat blokje met 6 draden (3x zwart, 2x oranje en 1x rood) heb ik wat meer problemen mee.. Ik zou met geen mogelijkheid weten hoe ik deze pluggen los kan krijgen van de draadjes! Kan iemand dat uitleggen? Liefst met een pic erbij!!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb mensen gezien die gewoon aan het knippen waren geslagen, maar ik zou het met je eens zijn als je dat tricky zou vinden.

Wat ik je aanraad is dit topic door te lezen:

[rml][ IA] Nylon kabelmesh[/rml]

Daar staan veel ervaringen/ideeën met de beruchte 'moeilijke' pluggen :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:38
die at-achtige voeding is heel makkelijk, als je er boven op kijkt zie je twee openingen, één waar hij contact maakt met de moboplug en een kleinere daaronder, gewoon die kleine indrukken met iets kleins (kleine schroevendraaier ofzo) en kabel eruit trekken :)

die mini 12V atx voedings plug is net als de atx plug een heel karwei maar na wat oeffening krijg je er wat handigheid in

hoe ik het gedaan heb: neem 2 naalden en een tang , duw met de tang (en wat kracht) beide naalden aan beide zijkanten van het metalen puntje van een plug tot ze niet meer verder kunnen.
dan met de tang en ook weer redelijk wat kracht de kabel eruit..(kijk een beetje uit waar de naalden heenvliegen trouwens :P)

zo is het bij mij vorige week helemaal goed gegaan

ik zal nog ff kijken of ik een pic kan vinden voor de duidelijkheid

edit hmm, dat topic had ik eerder moeten zien :)..daarin worden trouwens ook nietjes gebruikt ipv naalden, is misschien iets handiger aangezien die wat platter zijn

maar waar de pijltjes staan moet je in elk geval iets insteken en dan hard aan de kabel rukken.. succes
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/power_dist_cable.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door mcbadass op 05-03-2003 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Keej thanx! Die AT-plug is me gelukt.. Nu die ATX 12V kabel nog:) Ga ook maar eens moed verzamenlen om die dikke ATX-plug te doen!

Verwijderd

ik weet het dat zijn lastige pluggen op die oude at mobo stekker die is koekie!

ik heb een heel fijn horloge schroevendraaiertje gepakt en dan de 2weerhaakjes van die atx en p4 connector steeds los geduwd! ging niet van harte maar is wel gelukt! (afgelopen zondag een uur of 5 aan me voeding zitten klooien!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Ik heb er ook even naar gekeken, maar het is toch wel ff werk denk ik. Dat kleine stekkertje (naast de molex) is een makkie. Maar de rest :'( .....

Verwijderd

Houd er ook rekening mee dat je ff tekeningetje van je connector maakt en ff opschrijft waar elke kleur kabel moet! Je hebt van die figuren die halen alles los, doen de kabelmesh erover en komen dan tot de ontdekking dat ze niet meer weten waar wat moet :Z

En als je 2x dezelfde kleur hebt, doe ik om de ene stukje plakband en kan ik ze zo onderscheiden...

En als het goed is, zitten er 2 van die haakjes aan de pinnetjes, die heb ik met een heel klein precisieschroevendraaiertje ingeduwd en toen de kabel eruit getrokken...

suc6

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
zelfde kleur maakt niets uit, zelfde kleur is namelijk hetzelfde op de connector, dus of je die 2 nou omwisselt of niet, dat boeit nie

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb nu alle kabels gemesh't, alleen krijg die 12V ATX connector (dat blokje) met geen mogelijkheid uit elkaar :( Zijn er ergens een paar foto's te verkrijgen waar dat precies staat beschreven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 13:25:
Houd er ook rekening mee dat je ff tekeningetje van je connector maakt en ff opschrijft waar elke kleur kabel moet! Je hebt van die figuren die halen alles los, doen de kabelmesh erover en komen dan tot de ontdekking dat ze niet meer weten waar wat moet :Z

En als je 2x dezelfde kleur hebt, doe ik om de ene stukje plakband en kan ik ze zo onderscheiden...

En als het goed is, zitten er 2 van die haakjes aan de pinnetjes, die heb ik met een heel klein precisieschroevendraaiertje ingeduwd en toen de kabel eruit getrokken...

suc6
dan kan je ze beter nummeren en je stekker(molex ook) want je hebt nogal wat dezelfde kleuren bij mij zaten er dus ook een paar zwaarte niet op de GND e.d. gewoon 1 tm 20 nummeren en ja kan de kleur erbij zetten!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
het is niet zo moeilijk :D gewoon een haaknaald of een spijker gebruikten Afbeeldingslocatie: http://users.alwaysaccess.nl/~daniel2/kist/molex.jpg

:D

[ Voor 19% gewijzigd door The_Resetter op 06-03-2003 22:42 ]

Verwijderd

Doe dan [img=600]url plaatje[/img]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
The_Resetter schreef op 06 March 2003 @ 13:10:
het is niet zo moeilijk :D gewoon een haaknaald of een spijker gebruikten [afbeelding]

[knip]
Leg eens uit dan a.u.b. Zo'n haaknaald die mijn ma in der naaidoos heeft? B)

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd.. leg ff uit! Een haaknaald past er never nooit tussen! Speldje past net, maar als ik daar kracht op zet, buigt-ie om!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58

Flexx

This side up

Die stukjes metaal die in zo'n broodzak-dicht-maak-ding zitten.
Die moet je dubbel vouwen en dan kan je ze zo in het gleufje stoppen, dan even aan de kabel trekken en hij gaat er zonder moeite uit.

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
dit is dus een haaknaald :D
Afbeeldingslocatie: http://users.alwaysaccess.nl/~daniel2/naald.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Tis gelukt:) Speld links van de plug, speld rechts van de plug en kon hem er zo uittrekken!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 12:15
Jup, zo heb ik 't ook gedaan bij de PIV aansluiting, maar dan met een klein naaldje. 't is echt een rot karweitje, maar dan heb je ook wat ;)
Pagina: 1