[MIME-types] .txt in notepad, 'opmaak' behouden

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik hanteer het volgende .htaccess bestand in een directory met enkele .txt bestanden:
.htaccess
code:
1
AddType application/x-notepad txt

Als ik nu een textfile maak die er zo uitziet:
code:
1
2
3
Regel een.

regel twee.

En dit bestand download vanuit de directory met de .htaccess, dan krijg ik het volgende te zien in notepad:
code:
1
Regel een.regel twee

Het bestand wordt dus wel in de juiste applicatie geopend, maar carraige returns gaan verloren. Is hier een oplossing voor?

Eisen aan deze oplossing zijn dat de content te downloaden blijft als .txt. Oplossingen buiten die eisen kan ik zelf voldoende bedenken.

De IE-only 'viewsource:' mogelijkheid vind ik hier niet aantrekkelijk, ik wil ook graag dat het werkt in Mozilla en Opera onder Win32.

het ligt overigens niet aan de manier van uploaden van mijn FTP client. Als ik het bestand via FTP download is de layout namelijk nog intact.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Misschien een \n toevoegen in plaats van een enter?

Of in je .htaccess zoiets toevoegen:
code:
1
addtype text/plain

Maar dan wordt ie niet meer geopend in notepad... misschien allebei, ik heb er geen ervaring mee.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
text/plain zorgt ervoor dat het textbestand geopend wordt in Internet Explorer (in mijn geval) en die heeft geen regel terugloop.

Een \n werkt niet ben ik bang :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

de carriage returns zijn dan waarschijnlijk in Unix-formaat.
Even een texteditor gebruiken die ze wel aankan.
Tox bijvoorbeeld.

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 05 maart 2003 @ 10:20:
Tox bijvoorbeeld.
Ik denk inderdaad dat bij het als ascii uploaden de carriage returns worden omgezet van windows naar unix formaat (/r/n naar /n). Probeer het textbestand eens binair te uploaden.

Intentionally left blank

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:51

nrg

Kan het niet zo zijn dat de file wordt geconverteerd van ANSI (wat Notepad gebruikt) naar ASCII (wat onder Linux gebruikt wordt)?

Ik heb hier zelf altijd problemen mee als ik Linux files ga editten in Notepad (dan krijg ik het probleem van de TS), of als ik in Linux files ga editten gemaakt in Notepad (dan krijg ik vage M tekens aan het einde van elke regel).

Oplossing is voor mij dan om onder Linux het programma 'dos2unix' te gebruiken, maar ik weet niet of de TS shell-access heeft.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Hangloozz schreef op 05 maart 2003 @ 10:20:
Tox bijvoorbeeld.
Hoe bedoel je dit exact? De bestanden zijn in eerste instantie ook gemaakt in notepad en ze moeten op ieder willekeurig Win32 systeem te openen zijn. Het moet dus geen vereiste zijn om die editor geinstalleerd te hebben.

Binair uploaden kan ik inderdaad proberen. Vraag ik me wel af waarvoor die 'ASCII' upload ooit uitgevonden is :)

Vanavond uitproberen, andere ideeen blijven welkom :)

[ Voor 61% gewijzigd door Booster op 05-03-2003 12:09 ]

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Na het binair uploaden van de bestanden werkt het perfect. Het lag dus toch aan wat ik met mijn FTP-client deed, in tegenstelling tot wat ik eerder beweerde :)

Bedankt! :)

Pagina: 1