Toon posts:

[VIA EPIA M9000] com2 header....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem, met seriele poort....

ik wil mijn IR ontvanger (cir) aansluiten op de interne com2 aansluiting op het bordje, zodat alles netjes is weg gewerk in mijn kast. VIA manual: rare omschrijving van de pinout, geen bekende afkortingen. Op het VIA forum is wel te vinden dat er overeenkomst is in de nummering met de pin bezetting van com1.

Vergeet het maar, niet werken dus als ik het aansluit met de bekende ir ontvanger schema's. Deze kerel heeft wat ik wil: http://www.viaarena.com/?PageID=245 maar die aansluitingen leveren bij mij niet het zelfde resultaat. :r
mijn ontvanger werkt overigens goed op de externe subd9 van com1.
Nou kan het natuurlijk zijn dat ik com2 om zeep heb geholpen, lijkt me niet waarschijnlijk, maar het kan. Hoe test ik dit als ik niet 100% zeker ben van de pin bezetting van die header op het mobo? iemand ervaringen met die poort op een M9000?

<offtopic>
modjes: ik denk dat dit meer mobo gerelateerd is dan I/O dus ik denk dat ie hier goed staat
</offtopic>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg voor de hand liggend: heb je COM2 wel in BIOS geactiveerd en heb je'm als IR ingesteld (kan/hoeft niet altijd) :?

Hoogstwaarschijnlijk heb je het wel gedaan, maar het staat er niet, dus vraag ik het :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ehhh, jah ik heb niet bewust die com2 als IR gedefinieerd, hij moet gewoon serial blijven, winlirc gebruikt de poort als serial. Bios moet dus niet die uart doorschakelen naar de IRDA header, die zit ook op het bord namelijk (FIR)
Maar ik kan alleen in het bios de FIR poort en-of dis-abelen. die com2 kun je nix direct aan instellen als alleen het adres geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
*kuch* _Schop_ *kuch*

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Je kan in windows COM2 al zien? Misschien kan je naar de snelheid kijken waarop ie is ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan hem zien in windows.
Ik heb inmiddels een nieuwe ontvanger gebouwd, en wat denk je? --> die werkt wel op com1 en niet op com2, 8)7 ik heb denk ik gewoon net of een nieuwere board revisie dan in het boekje staat of ik heb com2 om zeep geholpen oid (lijkt me errug sterk...). Affijn, ik heb nu gewoon een drietal draadjes op com1 gesoldeerd aan de onderzijde van het board. werkt ook maar is niet echt een nette oplossing natuurlijk.... :r

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 23:21 ]

Pagina: 1