Toon posts:

[Studio(tje] Welke opstelling is het beste voor mij???

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de volgende shit:

hardware:
2 x Sennheiser E835 mic's
Behringer Eurorack UB802

software:
Cool Edit 2000
Reason (ROELEERT !!)
Rebirth
Fruity Loops Pro 3
MS geluidsrecorder (hehehe, alleen voor de echo...)
sequencer: Cubase VST32

In tegenstelling tot de meeste hier maak ik nederlandse hiphop. Zijn er meer die dit doen (khad al gezien dat Playa dit ook doet, volgens mij??)?? De grote vraag:
welke opstelling is het beste??

Ik maak nu beats met Reason en Fruity Loops Pro 3. Exporteer de beats als wav en zet die in Cubase (Rewiren vind ik kut). Teksten neem ik op in Cool Edit 2000 en importeer ik ook in Cubase waarna er een compressor overgaat en de softclip, soms nog de Dynamics plugin. Het mengpaneeltje (de behringer) is (vanaf de main output) aangesloten op de soundkaart. De 2 mics zijn op het mengpaneeltje aangesloten. Ik neem de beats op minidisc op nadat ik ze gemaakt heb en draai zo onder het opnemen (van de teksten) af naar een hoofdtelefoon.

Kan ik hier geen betere opstelling van maken? Kzat al wat te denken maar kheb vooral weinig verstand van de behringer en z'n kwaliteiten.

Wel ontopic graag !! Bedankt alvast _/-\o_
:)

Verwijderd

hoezo rewire is gewoon zo handig enne waarom neem je niet op in cubase :? dan hoef je ook niks te exporteren en kan je er gelijk vst dingen eroverheen gooien :)
alleen handiger

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja precies, je ik snap die extra minidisc schakel niet in je opnameketen. Je kan gewoon vanuit Cubase afspelen en dan tegelijkertijd op een nieuw spoor opnemen.

Trouwens (sorry toch offtopic): Crama ben je er al uit wat je gaat kopen?

Verwijderd

offtopic:
mwoa ik w8 er nog even mee :), ik moet eerst een plan hebben voor een geluidsdichte kamer maar dat lukt wel. Ik was benieuwd of digitaal een goede manier is, t.o.v analoog. Al dat gedoe met die hardware enzo :P terwijl je dat ook best met een midicontroller kan doen

:X

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 23:49 ]

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 23:41
zozo je hebt veel spullen maar ik zou toch wat doen aan die opname methode :|

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Ga even verder in het producer topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.