Heb sinds kort een werkend ADSL abonnement bij Tiscali. Alles werkt naar behoren, behalve online gaming. Kan nergens de poorten vinden die ik open moet zetten. Provider is KPN, Ehternet Speedtouch 510 modem. Setup menu is duidelijk en via via de volgende poorten doorgekregen. TCP 2300-2400, 47626 en UDP 28800-28900, 47626.(deze info komt van een Duitse ADSL gebruiker) Nu is het niet mogelijk een komplete range op te geven, dus hoe zet ik deze poorten dan open. Zet ik via nat de poorten open, kan ik een game joinen, maar zie verder niets. Zij zien mij wel, maar ik krijg geen info retour, of het komt niet door het modem. Gebruik win2000pro, geen firewall. Zet ik het router gedeelte uit door een default server in te vullen, mijn eigen IP, dan werkt het ook niet. Het open zetten van de poorten voor Telebankieren heeft hetzelfde effect als de poorten door de Duitser aangedragen. Ik wil voorkomen met een volledig transparant modem te moeten werken. Graag hulp.
Als het goed is moet je gewoon online kunnen gamen met je modem.
Ik in iedergeval wel met counterstrike.
Verder gebruikte ik m`n modem gewoon in nat mode met daarachter een ftp/mail/webserver en dit ging allemaal goed gewoon http://10.0.0.138 en dan invullen bij nat.
Als buiten adres wel 0.0.0.0 opgeven inplaats van je echte ip want als je je echte ip opgeeft werkt het bij mij ook niet. Zie ik wel listening enzo staan maar wordt na 2 min m`n verbinding gekilled.
Mischien is dit je probleem.
Ik in iedergeval wel met counterstrike.
Verder gebruikte ik m`n modem gewoon in nat mode met daarachter een ftp/mail/webserver en dit ging allemaal goed gewoon http://10.0.0.138 en dan invullen bij nat.
Als buiten adres wel 0.0.0.0 opgeven inplaats van je echte ip want als je je echte ip opgeeft werkt het bij mij ook niet. Zie ik wel listening enzo staan maar wordt na 2 min m`n verbinding gekilled.
Mischien is dit je probleem.
Bedankt voor je reply, mag ik je misschien een printscreen van mijn setup mailen? Kun je eens zien hoe ik het verkloot heb.