[Flash]Probleempje met menu

Pagina: 1
Acties:

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 10:37

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Sorry voor de vage topictitel, maar ik weet er ook geen goeie benaming voor :)
Anyway, mijn probleem is het volgende:
Voor ons project (een apparaat ontwerpen) heb ik een logo ontworpen. Dit logo bestaat uit 4 letters, de E, C, G en O. Deze letters staan in de vorm van een vierkant. Voorbeeld:
code:
1
2
3
E|C
---
G|O

Nu heb ik van dit logo een menuutje gemaakt voor de bijbehorende website. Als je op een letter klikt, schuift deze weg, en komen er letters te voorschijn, waardoor er een woord gevormd wordt.
Voorbeeld: Je klikt op de C, en 'onstructie' komt tevoorschijn.
Nu heb ik een heel raar probleempje: Nadat ik op de E heb geklikt, doen alle letters het, Nadat ik op de C heb geklikt, doen alleen de E en G het, Nadat ik op de G heb geklikt doen alleen de E en O het, en nadat ik op de O heb geklikt, doet alleen de E het. Hoe kan dit? Nadat ik op een willekeurige letter geklikt heb, moeten alle letters het daarna gewoon doen! Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Ik heb de volgende code gebruikt:
code:
1
2
3
on (release) {
gotoAndPlay(#FRAME);
}

Met #FRAME voor het framenummer. Deze code geldt dus voor elke letter.
Alle buttons en bewegingen enzo staan in 1 movie.
Mocht het niet duidelijk zijn, dan is dit het menuutje, en dit de source.
Thanx in advance, mocht er een oplossing komen :)

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Waarschijnlijk is het zo wanneer je op een letter drukt de events niet meer gelden in de andere frames waar de button staat. Dus ga eens even naar #FRAME en kijk of daar de actions nog aan de andere buttons hangen.

[edited] sorry voor de wartaal tis immers carnaval :) [/edited]

[ Voor 16% gewijzigd door Stalkert op 04-03-2003 23:14 ]

Verwijderd

ik zou in ieder geval hit area's onder je knop maken.. nu moet je namelijk precies over je letter heen gaan... *iRRi*
en voor je probleem.. ben ik het antwoord nog aan het verzinne :)

Verwijderd

Het kan aan mij liggen maar ik heb je menu bekeken. En sommige knoppen zijn gewoon niet geprogrameerd.
Als ik gelijk op "O" klik gaat de movie naar frame 135. Dan word de movie gespeeld en er stop(); bij frame 155. Maar ik mis nu programeer tekst bij de "C". Dus als ik daar op klik word er niets uitgevoerd?

Ik vind het zowiezo een beetje omslachige movie. Maar oke het kan zo wel :9
Controleer nu de hele sourche nog is... ik ben al halver wegen :P

// En maak idd even HITs aan voor de buttons... werkt beter. Zo kan iedereen makelijk klikken zonder te richten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 23:46 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat komt omdat je aan het eind van je timeline geen actions hebt aan je "C" en "G".
Voeg die nog ff toe en je bent klaar :)

EDIT: Cristal was eerder :z

[ Voor 21% gewijzigd door Scipionyx op 04-03-2003 23:46 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Messchien gewoon even een id'tje, maar is het niet leuk als bv. de "E" staat uitgeklapt en er bv. op "C' word geklicked dat de "E" dan als het waren ook weer inklapt?

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 10:37

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
jah, dat laatste zei een medeprojectgroepgenoot ook al, maar daar heb ik geen tijd/zin voor :)

Maar klopt, ik had niet in de gaten dat bij elk keyframe in de timeline van de desbetreffende layer de code zou moeten staan die bij dat object hoort. Tis nu gefixt, en het werkt! Thnx :)

[ Voor 44% gewijzigd door THiCE op 06-03-2003 21:38 ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Even als ideetje (ook al heb je hem al werkend): Al had je de 4 verschillende knoppen+animaties in MovieClips gezet, dan is het waarschijnlijk een stuk overzichtelijker.

Alles in de main timeline knikkeren is ook niet alles ;)

Verwijderd

Als ik over de E ga met mn muis gaat ie gelijk al naar die pagina. Zou je daar niet een action van maken, dat ie dat pas na een muisklik doet?! En idd zoals hierboven gezegd zou ik ff een onzichbaar vlak onder elke letter maken, zodat je een bepaalde area rond de letter hebt waar je op moet klikken ipv precies op de letter zelf....
Pagina: 1