Toon posts:

Intro Filmpjes schokken, help aub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn intro-filmpjes van verschillende (nieuwere) games zoals RalliSport Challenge, C&C Generals, Project I.G.I. 2 en Sim City 4 lopen zeer schokkerig. De filmpjes vallen dan stil (zowel beeld als geluid) voor 1 a 2 seconden en gaan dan weer verder naar de volgende keer dat het filmpje weer even vasthangt.

Systeem Specs:
MSI K7T Turbo
AMD Athlon 1200 Mhz
768 MB SDRAM
ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB
Maxtor 60,0 GB 5400 RPM
Aopen 1040 Pro
WinXP Home Edition

Van dit systeem is geen enkel onderdeel overclocked, dus daar zal het niet aan liggen

Ik heb de search hier gebruikt en een aantal manieren gevonden om dit te fixen maar de volgende manieren hebben me allemaal niet geholpen:

- Het kon eraan liggen dat ik andere programma's op de background had runnen die dit zouden veroorzaken, na alles afgesloten te hebben (incl. de processen) bleek dat het daaraan niet lag.
-Drivers proberen, ik heb de Detenator 42.82 en de 40.72 (WHQL) beide geprobeerd maar geen van beide lost dit probleem op. Ik heb verder de VIA Hyperion 4in1 4.45 drivers geinstalleerd samen met de PCI Latency Patch die mij ook niet verder konden helpen dit probleem op te lossen. Ik heb vervolgens ook nog andere drivers voor mijn geluidskaart geinstalleerd, maar ook deze hielpen niet.
- Verder heb ik ook nog ideëen gevonden die suggesteerden dat het aan de cd-rom drive lag, na het installeren van no-cd cracks bleek dat het daar ook niet aan lag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je DMA aanstaan op je drives?

Verwijderd

hmm...heb je dit probleem altijd al gehad? wat ik zelf doe is een dual boot gemaakt met XP voor dagelijks gebruik, en 98se voor games (blijft beste voor games).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het blijkbaar enkel met spelletjes is, stuur ik je vraag door naar Spielerij :)

Lees even Strenger modbeleid in SPV! door voor het geval er nog wat info mist :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja DMA staat aan op de harddisk...en het werken met dual boots prefereer ik liever niet.

Verwijderd

Topicstarter
kom op mensen help me aub van mijn probleem af...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Heb je dit alleen bij introfilmpjes of ook in windows? Speel anders eens zo'n introfilmpje in windows af :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik alleen bij de introfilmpjes van games, filmpjes in windows afspelen werkt perfect

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Ik heb zelf ook last van deze shit, ook met een MSI KT7 Trubo 1400mhz XP proc, TI4600 en met een 2100 adaptec in HW raid 0. Maar ondanks alle patches en andere troep heb ik hetzelfde met Generals. Als je het spel start dan doet ie het 2 seconden goed en dan gaat ie hakken.

Ik heb er verder geen aandacht aan besteedt want in het spel draait ie wel als een tiet, wat het beste is om te doen is alle kaarten eruit rukken en alleen een videokaart erin zetten.

Dan checken of die intro een beetje opkomt en dan stuk voor stuk alles er weer inprikken, je hebt het hier niet over een SB live maar dat zijn ook een stel smetkaarten in combi met de 686B zonder busmastering.

Het trieste is dat m'n ouwe bordje met een Tb1400 en een 440mx wel lekker loopt tijdens de intro maar het spel zelf weer niet helemaal goed doet.. Dus als ik intro's wil zien pak ik voorlopig wel een andere machine ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Wizzard op 06-03-2003 16:57 ]

TEAM_JOE_BAR

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 16:15

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik vrees helaas dat je qua het soepel laten lopen van filmpjes op je PC de limit bereikt hebt.

Als je echt alle laatste drivers & patches hebt, DMA op je controllers aanstaat, je OS redelijk schoon is, de game details niet voluit staan en er geen onnodige apps draaien als je aan 't gamen bent zit er weining anders op dan te upgraden.

IK had praktsch hetzelfde systeem als jij en moest er helaas ook aan geloven een maandje of 1,5 geleden.

[ Voor 2% gewijzigd door MrJ op 06-03-2003 17:13 . Reden: typo ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
MrJ schreef op 06 March 2003 @ 17:13:
Ik vrees helaas dat je qua het soepel laten lopen van filmpjes op je PC de limit bereikt hebt.

...

IK had praktsch hetzelfde systeem als jij en moest er helaas ook aan geloven een maandje of 1,5 geleden.
No flame intended maar ik kijk gemakkelijk 720x400 op full decoding quality met DivX 5.0.3, zonder ook maar een frame drop als ik niks anders doe, op mijn schamele PIII-700. En ook intro's van games gaan perfect. Dus een stevige Athlon upgraden omdat filmpjes (alleen bij games, zijn filmpjes in windows gaan wel goed) niet lopen, kom nou...

[ Voor 5% gewijzigd door BèR op 08-03-2003 18:43 . Reden: kleinigheidje ]

Verwijderd

Topicstarter
neej het idee om voor wat intro-filmpjes te gaan upgraden vind ik eerlijk gezegd ook absurd dom, er moet toch zeker een manier zijn om dit te fixen?

• BèR
Heel simplistisch maybe maar:

-draai s n scandiskje
-check je mem http://www.memtest86.com/

Verwijderd

Topicstarter
beide hebben geen effect gehad op mijn probleem, helaas, maar er moet een andere oplossing voor zijn....

• MrJ

MrJ

misbehavingman schreef op 08 March 2003 @ 18:41:
[...]

No flame intended maar ik kijk gemakkelijk 720x400 op full decoding quality met DivX 5.0.3, zonder ook maar een frame drop als ik niks anders doe, op mijn schamele PIII-700. En ook intro's van games gaan perfect. Dus een stevige Athlon upgraden omdat filmpjes (alleen bij games, zijn filmpjes in windows gaan wel goed) niet lopen, kom nou...
Wat zal dan 't probleem zijn? Mem checken en scandisk waren kennelijk niet de oplossing...

Waarom knip je eigenlijk 't belangrijkste uit m'n post in je quote? :?

[ Voor 8% gewijzigd door MrJ op 08-03-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat jij denk dat mijn pc op zijn limiet zit en kennelijk niet eens meer de intro-filmpjes fatsoenlijk kan weergeven, maar ingame nog altijd alles soepel loopt.

• MrJ

MrJ

Wel gelezen aan welke voorwaarden ik die conclusie verbond? :z
Als je echt alle laatste drivers & patches hebt, DMA op je controllers aanstaat, je OS redelijk schoon is, de game details niet voluit staan en er geen onnodige apps draaien als je aan 't gamen bent zit er weining anders op dan te upgraden.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
ook ik heb het probleem (eigenlijk alleen bij Generals, maar meen dat het een tijd geleden ook bij Colin McRae 2 was), mijn systeem is een Athlon XP 1800+ met 512 MB RAM, op een K7T Turbo mainboard.. jaja het lijkt een probleem van de KT133A chipset.

M.a.w. upgraden zal zin hebben (ander mobo), maar niet doordat je dan meer snelheid hebt.
Daarmee is het natuurlijk niet een goede oplossing, want iets nieuws kopen omdat het er niet goed mee samenwerkt, is het probleem ontwijken.

[ Voor 11% gewijzigd door StanTheMan op 09-03-2003 12:36 ]

Verwijderd

Ik heb het ook met hetzelfde moederbord ...tb 1800 en 700zoveel mb geheugen .

Toch verdenk ik nog steeds mijn soundblasterkaart ervan .
Bij freelancer gaan de filmpjes trouwens helemaal sloom ...heb je dat spel toevallig ook ?

• StanTheMan
nee, heb het niet..

maar ik dacht eerst ook dat het de geluidskaart was, maar als je die in windows uitschakelt, dan schokken de filmpjes nog steeds (zonder geluid dus)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

De filmpjes van C&C zijn allemaal in bink formaat (.bik), die haperen bij mij ook altijd

Ik heb een half jaar geleden deze vraag ook al eens gesteld. Bij mij gaat het over nadat ik 1 filmpje heb afgespeeld. In het topic dat ik toen opende werd overigens gezegd dat het aan de videokaart ligt, maar dat was het bij mij iig niet.

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Het uitschakelen van de geluidskaart zal niks uitmaken in je systeemconfiguratie, je bord deelt nog steeds een irq uit en die @#@#$ soundblaster live heeft al sinds mensenheugenis problemen met die 686B chipset en heeft geen busmastering ondersteuning.

Ik trok dit weekend die kaart eruit, stopte er een ander oud kreng in, XP opnieuw geinstalleerd en het probleem was verdwenen.

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Topicstarter
maar het beeld hapert ook, dat kan volgens mij niet echt aan de SBLive liggen? Bovendien heb ik een SB Audigy

• BèR
MrJ schreef op 08 March 2003 @ 20:42:
[...]

Wat zal dan 't probleem zijn? Mem checken en scandisk waren kennelijk niet de oplossing...

Waarom knip je eigenlijk 't belangrijkste uit m'n post in je quote? :?
Gewoon omdat de anderen je post ook zelf kunnen lezen, wordt me bericht niet onnodig lang. Ik heb t wel gelezen helemaal hoor :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb op m'n athlon xp 1800 met 512 DDR en een (ja lach maar ;() GF2 MX400 ook dat intro filmpjes schokken. Ik heb dit alleen nog maar gezien bij c&c generals die zelf wel soepel draait op 1024x768 dus of het aan het systeem ligt? Ik betwijfel het.

Twitter

• StanTheMan
en ja hoor.. ik heb m'n radeon 9700 binnen.. en de filmpjes (van C&C generals iig) schokken niet meer..

lijkt op een KT133A icm Geforce probleem?

[ Voor 22% gewijzigd door StanTheMan op 11-03-2003 10:02 ]

• Smoonshine
  • Laatst online: 13-02 13:10

Smoonshine

Feyenoord!!

(jarig!)
Ik heb het schokken met introfilmpjes wel gehad met C&C renegade, terwijl ik ruim boven de minimum eisen zat. Bij mij werd het probleem opgelost door de nieuwste VIA drivers op te halen (en te installeren natuurlijk :))

uhm...

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Is mega irritant ja ..
C&C Renegade + Generals schokken bij de filmpjes, maar zijn ingame heel goed te spelen.
Nu had ik laatst mijn pc geheirinstalleerd, maar dat wilde niet baten.
Vuil systeem was win2k met gf2mx + sblive player
Schoon systeem is win2k met radeon 9000 + hercules Muse 5.1
Dit sluit iig behoorlijk het probleem uit dat de videodrivers of sounddrivers het probleem veroorzaken ...

En met een AMD XP 1800 & 512 DDR Cas2 op een Asus A7A266 (ali chipset) zou het lekker vloeiend moeten lopen.

Jive's Box
Jive @ DNET

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 14:14
Ondanks dat deze topic al oud is, wil ik er nog even een stapje bovenop doen!

Ik heb echt 2 indentieke systemen. Allebei K7T Turbo, Thunderbird 1400, GeForce Ti 4200, SB Live, 512 MB RAM.

De een schokt tijdens de filmpjes en de ander niet!!

Allebei worden ze altijd tegelijk geupgrade tot de nieuwste drivers.
Pagina: 1