Toon posts:

hoge ping bij gamen met 2pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

onlangs heb ik me 2 pc's aangekocht ,de specs vindt u op volgende link

http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_P022XEU?OpenDocument

op beide staat win xp pro nl

2 x geforce 4 440 mx

een van beide heb ik ingesteld dat ik mijn internet deel en dan mijn 2de pc verbonden met een crossoverkabel cat 5e na ik eerst met hub getest heb

internet werkt op beide het netwerk is ook in orde

het enige probleem dat ik heb is dat als we met beide pc's online gamen dat we heel slecht ping hebben (4000+) het spel dat we spelen is Unreal Tournament fyi
internet connectie 3mbit/128 adsl,met 1 pc online gamen gaat perfect !

ik heb al eens een andere pc aangesloten ipv mijn 2de pc en dan gaat alles goed met het online gamen 8)7

nu hoop ik dat iemand me kan helpen met dir probleempje :?

tia ,NuTzZ

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

2PC's is gewoon teveel voor 1 connetie denk ik.
UT heeft volgens mij best wel de reputatie veel netwerk verkeer te maken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

FireWurX schreef op 04 March 2003 @ 23:58:
2PC's is gewoon teveel voor 1 connetie denk ik.
UT heeft volgens mij best wel de reputatie veel netwerk verkeer te maken.
Nee hoor, ik heb ook 128 up en online Uten met 2 pcs is geen probleem. Meestal ping 40 a 50 op snelle servers. Het zal een softwarematig probleem zijn. Misschien een firewall oid?

/edit: de upstream van UT is ongeveer 6 kb/s/pc. Kan je ook in Unreal zien. De upstream van de TS is (max) 16 kb/s. Reken maar uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
lo

firewall heb ik niet en deze van XP zijn beide uitgeschakeld

ik game al heel lang op deze manier en dat ging altijd goed,vanaf ik deze 2 pc's gebruik gaat het dus niet meer :'(

a frustrated gamer

Verwijderd

Heb je in UT op de 2de (probleem) pc de netwerksnelheid goed staan? Je kan geloof ik kiezen tussen 56k ISDN ADSL, etc.

Verwijderd

Hmmz als ik jou was zou ik er een router tussen gooien, dat werkt namelijk veel beter. De connectie wordt eerlijk verdeeld, en er hoeft geen andere computer(waar de adslverbinding op binnen komt) aan te staan. hiero, deze werkt perfect pricewatch: DrayTek Vigor 2200E (4x 100Mbps, 1x 100Mbps) en de prijs valt mee :) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 00:21:
Hmmz als ik jou was zou ik er een router tussen gooien, dat werkt namelijk veel beter. De connectie wordt eerlijk verdeeld, en er hoeft geen andere computer(waar de adslverbinding op binnen komt) aan te staan. hiero, deze werkt perfect pricewatch: DrayTek Vigor 2200E (4x 100Mbps, 1x 100Mbps) en de prijs valt mee :) .
Welnee joh, ik doe hier precies wat de TS wil. UT spelen op de router en een client op internet. Is zeker te doen. Ik doe het al een jaar. Misschien kan de TS wat meer info geven over de software op pc2, instellingen van het netwerk, instelling van UT?

Verwijderd

Zet es op beide pc de netspeed op 6000 en probeer dan nog es

uitleg :

boot ut --> druk op ` (tilde) (je console dus) en tik in : netspeed 6000

(op beide pc's dus)

dan _moet_ het goed gaan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb netspeed op beide pc's (ut) op netspeed 6000 gezet en nu hebben we elk 60 a 70 ping :) heel erg bedankt om me te helpen allemaal !!!!

heb nog eens ff testje gedaan met andere netspeeds en alles hoger dan 6000 geeft wel slecht ping ........

thx very much !! ;)

als je nog goede tips hebt om mijn game ervaring te optimaliseren mag je me gerust een mailtje sturen M4rt!

nutzz@1337.be

byezzzz

Verwijderd

Dag schat
Pagina: 1