Water in geheugenslots

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Je leest het goed..

Per ongeluk een spatje water laten lekken, wat deels bij de geheugenslots terechtkwam. Gelukkig was het op de C-RIMM (zonder chips dus), en niet op de RIMM zelf. Maar er is dus een beetje water in de RIMM-slots gelopen.

Ik heb er al op geblazen met een haardroger teneinde het te laten verdampen, maar het is niet helemaal weg... Ik zie nog wat zitten in de gaatjes van de pinnetjes.

Ik durf m'n PC niet aan te zetten, vrees voor kortsluiting bij het geheugen, heb geen zin om een dure RIMM op te blazen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

wachten tot het droog is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:39
Een nacht wachten tot het is opgedroogd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
Gewoon even 5 minutjes met die haardroger erop, dan even laten luchten (open kast dus) en dan zou het gewoon weg moeten zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En anders gewoon nachtje slapen en dan erin, dan moet het gewoon droog zijn

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

idd gewoon ff op laten drogen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Probleem is dat er ook antivries en oplichtende vloeistof in zit, dus als het droog is zal er waarschijnlijk wat rotzooi achterblijven.. En misschien geleidt die zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

Jupiler schreef op 04 maart 2003 @ 22:56:
Probleem is dat er ook antivries en oplichtende vloeistof in zit, dus als het droog is zal er waarschijnlijk een kleine zooi achterblijven.. En misschien geleidt die zooi.
uitborstelen met een tandenborstel en een elektronikareiniger dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Wat voor water was het? Kraanwater? Of (demi)water uit je waterkoeling?

Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel water het was, maar je moet niet hebben dat als het opgedroogd is, dat er dan wat aanslag achter blijft... Kan je verhelpen door er wat gedemineraliseerd water over te gooien, en dan weer te laten drogen....

Neem het zekere voor het onzekere... beter een week laten drogen, dan je mobo opblazen door kortsluiting :/

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
internetinfo schreef op 04 March 2003 @ 22:54:
Gewoon even 5 minutjes met die haardroger erop, dan even laten luchten (open kast dus) en dan zou het gewoon weg moeten zijn hoor.
Haardroger lijkt me niet zo verstandig, als je daarmee te dicht bij komt verbrandt je daarlijk je geheugenslots :P

Als het een kleverig spul is kan je het beter eerst schoonmaken met een tandenborstel of iets dergelijks ja :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Klein spatje, grootste gedeelte heb ik eruit gekregen, maar in de gaatjes waaruit de pinnetjes komen zit nog wat.

Het was een mix van gedistilleerd water, antivries en een oplichtende vloeistof... Het geleidt iig.

En gedistilleerd/gedemineraliseerd water erover gooien vertrouw ik niet echt... Als het in aanraking komt met het metaal gaat het waarschijnlijk toch geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

je mobo uit je kast halen, baterijtje eruit, en grondig je geugenslot wassen. (niet je hele mobo)

Denk maar aan het principe van het douchen met je toetsenbord ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Stroom eraf, met vloeipapier zoveel mogelijk eruit halen, voor de rest, met de fohn erop, voor een 15mins, dus niet te dicht erop, en de rest voorzichtig met een zachte verfkwast eruit borstelen. Hierna met een busje lucht erover, klaar.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas maar op met nog meer water het gaat ook oxide vormen. Ik zou hem uitborstelen met een DROGE kwast. Mocht je morgen dan slecht contact hebben na het te laten drogen kun je altijd wat alcohol pakken. Maar ga niet over 1 nacht ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ga toch maar eerst laten opdrogen en een tandenborstel bovenhalen.. Geheugenslots wassen met water vertrouw ik niet echt, in de buurt zitten ook elco's etc.. Kan water in kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 23:04:
Pas maar op met nog meer water het gaat ook oxide vormen. Ik zou hem uitborstelen met een DROGE kwast. Mocht je morgen dan slecht contact hebben na het te laten drogen kun je altijd wat alcohol pakken. Maar ga niet over 1 nacht ijs.
Zo snel oxideert het toch niet?

Want anders zou een mobo in normale toestand ook na enige tijd geroest zijn (in lucht zit ook vocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet maar als het water verdampt blijft er altijd zooi achter. dus ff schoonmaken kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Oxidatie is ook niet het grootste probleem, denk ik. Ik denk eerder dat aanslag (mineralen, kalk) een groter probleem is. Die geleiden immers, water zelf niet. En met onze relatief hoge hardheid van water in Nederland heb je op aanslag al gauw kans (en een minieme hoeveelheid kan al genoeg zijn (of beter teveel)). Maar omdat je hier gedestilleerd water hebt, heb je daar geen last van. Maar je zegt zelf al dat het geleid, dus zal de aanslag dat ook doen.
Opdrogen (goed lang) en dan uitborstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

FlamerX schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
Oxidatie is ook niet het grootste probleem, denk ik. Ik denk eerder dat aanslag (mineralen, kalk) een groter probleem is. Die geleiden immers, water zelf niet. En met onze relatief hoge hardheid van water in Nederland heb je op aanslag al gauw kans (en een minieme hoeveelheid kan al genoeg zijn (of beter teveel)). Maar omdat je hier gedestilleerd water hebt, heb je daar geen last van. Maar je zegt zelf al dat het geleid, dus zal de aanslag dat ook doen.
Opdrogen (goed lang) en dan uitborstelen.
Hier in almere is de hardheid erg laag, dus aanslag zal je niet snel hebben.
En wat je al zegt met gedestilleerd water heb je er geen last van, als hij nog wat over heeft kan hij er ook mee spoelen.
Maar droog reinigen (oid) is ook een oplossing.

Naja er zijn 1001 wegen om het schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh gooi je systeemkast open onder de douche en laat em daarna drogen met een fohn en goed op je geheugenslots daarna met een tandenborstel schoonmaken je geheugenslots.1 dag w8en en daarna proberen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 23:20:
euh gooi je systeemkast open onder de douche en laat em daarna drogen met een fohn en goed op je geheugenslots daarna met een tandenborstel schoonmaken je geheugenslots.1 dag w8en en daarna proberen.
Dat is wel het domste wat je kan doen? Tenzij jij een douche hebt waar puur H2O uit komt, zou ik er niet aan beginnnen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 04-03-2003 23:25 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lul niet zo stom man, je systeem onder de douche. In het kader van hoe sloop ik mn hele bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Je mist de HK hé jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Jupiler schreef op 04 maart 2003 @ 23:30:
[...]

Je mist de HK hé jongen :)
Nou ik iig wel, kmis de leuke fotomodellen.... ;)

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen heh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 23:20:

Check je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Misschien zou ie het toch serieus bedoeld hebben :?

[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien net zo slim als die gast die zijn eigen kast helemaal had dicht gemaakt en met puur kraanwater zijn hele kast had laten vollopen. Rara waarom werkt de "waterkoeling"niet, en waarom slaat telkens de aarlekschakelaar eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
IK heb een keer een 486 moederbord met een borstel zeep en water schoongemaakt (is geen grap) goed gedroogt met een fohn en werkte perfect daarna.
dus maak je maar geen zorgen om oxidatie of sluiting .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie een aantal opmerkingen staan over dat de aanslag die achterblijft geleidend is; dit is onzin:

geleidend zijn:
- metalen
- zouten in oplossing

niet geleidend zijn:
- niet-metalen (alle andere stoffen dus)
- zouten in vaste vorm

Geleiding komt door vrije beweging van lading. In een vast zout kunnen de deeltjes met lading (het zout dus) niet bewegen, in oplossing wel. Metalen hebben vrije electronen, deze bewegen vrij door het metaal heen.

Dus tenzij er voldoende metaal in je vloeistof zit (wat mij niet echt logisch lijkt, zouten lossen veel beter op = betere keuze voor fabrikant) zal de aanslag niet geleidend zijn en kan je het dus lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 01:09:
ik zie een aantal opmerkingen staan over dat de aanslag die achterblijft geleidend is; dit is onzin:

geleidend zijn:
- metalen
- zouten in oplossing

niet geleidend zijn:
- niet-metalen (alle andere stoffen dus)
- zouten in vaste vorm

Geleiding komt door vrije beweging van lading. In een vast zout kunnen de deeltjes met lading (het zout dus) niet bewegen, in oplossing wel. Metalen hebben vrije electronen, deze bewegen vrij door het metaal heen.

Dus tenzij er voldoende metaal in je vloeistof zit (wat mij niet echt logisch lijkt, zouten lossen veel beter op = betere keuze voor fabrikant) zal de aanslag niet geleidend zijn en kan je het dus lekker laten zitten.
In verf zitten vaak metalen.....
zeker verf wat oplicht onder UV

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nou, er zat slechts héél weinig van dat UV-spul in hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haal dat lekkende blok er nou eens af...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat is er al lang af ;) Was ongelukje met slang waar nog een druppeltje of 2 in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:17
als je het kunt doen lijkt afspoelen met spiritus of zo me het makkelijkst, hierin zal alles lekker oplossen en weggevoerd worden, droogt ook lekker snel op zonder residu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

FlamerX schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
Ik denk eerder dat aanslag (mineralen, kalk) een groter probleem is. Die geleiden immers, water zelf niet.
Water zelf geleidt ook, aangezien water uit zichzelf al geioniseerd is (waar denk je dat die pH van 7 vandaan komt ;) )

ik denk dat het grootste probleem de drab is die er achter blijft.
dit kan een droge aanslag zijn (vaak zouten e.d.) wat zal uitten in contactproblemen (dus een heel onbetrouwbaar probleem), of een drab die geleidend is (sluiting).

goed laten drogen, en uitborstelen.
daarna ff met een loepje kijken of je aanslag / residu ziet, en dan (spaarzaam) met kontaktreiniger (is vaak wel iets vettig) of isopropanol.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Puur water geleidt niet. En water is niet helemaal neutraal, het is héél lichtjes zuur.

Probleem is dat het residu dat achterblijft onder de pinnen van het DIMM-slotje zit, kan er dus eigenlijk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb het, mede dankzij de vakkundige psychologische ondersteuning van Thorry, er maar op gewaagd, en hij POST, gelukkig.. Morgen voor de zekerheid nog even schoonmaken met wasbenzine.

Bedankt voor alle tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

Zei toch dat het wel zou werken

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op 05 maart 2003 @ 01:35:
[...]

Water zelf geleidt ook, aangezien water uit zichzelf al geioniseerd is (waar denk je dat die pH van 7 vandaan komt ;) )
Nog een jaartje scheikunde erbij dus :) Puur water (h2o) geleid NIET.
Alleen als er zouten/mineralen e.d in opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me duidelijk. Gewoon laten opdrogen. Dat zooi in water geleidt alleen wanneer er water in de buurt is.. Dus gewoon goed laten opdrogen.

Niet topic waardig, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.