Toon posts:

xp account weg :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net een aantal account aangemaakt en wil ik ze verandere dmv start => uitvoeren => control userpasswords2 krijg ik eerst de melding kan de groepsnaam niet vinden en vervolgens is het account weg. Nu probeer ik het account aan te maken maar dan zegt ie het account bestaat al. Als ik in het inlog scherm de account naam en ww invul krijg ik wel de desktop van deze gebruiker en staat er bij dat het een gastaccount is..??

Maar ik wil deze account teug.?

Ik heb al met google gezovht maar kon niks vinden

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48
En als je rechts klikt op my computer en kies voor manage? Daar kan je ook user-id's zien, misschien dat ie daar wel tussen staat?

Verwijderd

Topicstarter
nee niks te zien

• Archie_T
En hij staat ook niet bij groepen? (voor de zekerheid :))

Ik vond dit nog:
An existing user account may not appear in the User Accounts tool in Control Panel, or on the Welcome screen. You may also receive the following error message when you attempt to create a new account:

The account already exists

This behavior occurs because you have disabled the account. Disabled user accounts do not appear in the User Accounts tool, or on the Welcome logon screen. You can only access these accounts in the Local Users and Groups snap-in.

To resolve this behavior, first determine whether an account is not active:

1. Click Start, right-click My Computer, and then click Manage.
2. Expand the Local Users and Groups node.
3. Click Users.

If the user account is displayed with a red X through it, it has been disabled.

To enable the account:

1. Double click the account.
2. Click to clear the "Account is disabled" check box.

Volgens mij had je het al nagekeken maar toch....

[ Voor 90% gewijzigd door Archie_T op 04-03-2003 23:03 ]

Verwijderd

work-arround: nieuwe account aanmaken met zelfde rechten en oude deleten?

• Archie_T
Gebruik je trouwens XP Pro of XP home?

Verwijderd

Topicstarter
XP home

Verwijderd

Topicstarter
SupaFly je leest niet goed, dat lukt niet

• Archie_T
Das lastig, volgens mij heb je dan die users niet bij Manage staan.. Maar ik weet ook niet hoe je dit kan oplossen met home edition, want ik heb hier pro...
Wat zegt http://support.microsoft.com ervan?

Verwijderd

OK, probeer dan via de commandline: wmic -> usseraccount /?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan die niet vinden

• Archie_T
Misschien met third Party tool? Ik gebruik zelf op mijn werk altijd Hyena (http://www.systemtools.com/hyena/download_frame.htm) daar kan je 30 day trial downloaden. Misschien dat dat werkt?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een keer gehad dat m'n account beschadigd was na een crash, is dat bij jou niet het geval?
Kijk anders even in de map Documents en settings, of er nog een map met de naam van het account staat...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ja de document en setting van dit account bestaat nog

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T je bent echt goed... Heb het ff gedownload en jahoor nu zijn ze weer terug
Super Bedankt!!!!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

CoolBlue, zou je wat vaker gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop. Bedankt :*.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen

Verwijderd

Archie_T schreef op dinsdag 04 maart 2003 @ 23:16:
Misschien met third Party tool? Ik gebruik zelf op mijn werk altijd Hyena (http://www.systemtools.com/hyena/download_frame.htm) daar kan je 30 day trial downloaden. Misschien dat dat werkt?
heb idem probleem met account,heb hyena gedownload.echter hij ziet niet mijn verdwenen account!
hij bestaat nog wel in documents en settings.

hoe kan ik hem met hyena activeren ?

gr

draadje

• Archie_T
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:43:
[...]

heb idem probleem met account,heb hyena gedownload.echter hij ziet niet mijn verdwenen account!
hij bestaat nog wel in documents en settings.

hoe kan ik hem met hyena activeren ?

gr

draadje
Heb je hem niet gewoon gewist? Documents and settings zegt namelijk niets. Kan je weer een user aanmaken met dezelfde naam en vervolgens de documents and settings van de vorige user kopieeren?

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik had gisteren hetzelfde op een laptop Hyena werkte bij mij perfect hij zag dat mijn gebruiker gedisabled was en die geactiveerd. _/-\o_

Ik heb naar een andere oplossing lopen zoeken omdat hyena maar 30dagen trial is en als zoiets weer gebeurd ik hem wel hem wil kunnen activeren. Ik heb het volgende op gevonden:

Als je account gedisabled is ga dan naar start -> uitvoeren (run) -> CMD
In CMD typ je: net user guest (inplaats van guest kan je elke gebruikersnaam invullen).

Als de account niet actief is, gebruik de volgende opdracht om de gastaccount netwerktoegang te geven: net user guest /active:yes

Als je net user intypt in CMD zie je alle lokale gebruikers.

bron:http://support.microsoft.com/kb/308007

[ Voor 3% gewijzigd door Ecke op 25-09-2006 11:49 ]

Pagina: 1