Toon posts:

capturen van geluid lukt niet (dcscaler,xp)

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik een snowboardfilm met vrienden gemaakt en die wil ik dus van videocamera naar de hd zetten, alleen stuitte ik op dit probleem.
ik sloot mijn camera met de composite out op de composite in van mijn tv kaart (pinnacle pctv rave) en de audio out aangesloten op mijn geluidskaart audio in( Soundblaster 128 pci) ,
maar als ik nu de film afspeel in dcsaler dan heb ik geluid, maar ga ik hem capturen dan heb ik geen geluid meer :? ik snap er dus echt niets van wat ik moet instellen :
ik heb dit als audio instellingen bij capturen:
wave in : SB pci
wave out : SB pci
bij audio compression divx audio
en bij audio mixer setup heb ik niets staan, wat zie ik over het hoofd :?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De capture mogelijkheid is nog "experimental", dus het zou kunnen dat het aan DScaler zelf ligt. Welke versie gebruik je overigens? Want ik raad je aan om de laatste alpha (4.1.6) release te proberen. Als je er trouwens via GoT niet uitkomt kun je altijd hun eigen forum forum gebruiken.

Weet je zeker dat je line-in niet gemute is? Dat overkomt mij wel vaker, dat ik dat over het hoofd zie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gardocki op 04-03-2003 22:11 ]

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
line in is niet gemute, ik gebruikte 4.0 build 4489 ofzo maar heb nu die andere
ga ik nu proberen :)

met de nieuwste versie krijg ik precies hetzelfde, maar moet ik niet iets instellen waar hij de audio uit moet capturen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:24 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
gebruik de search even. Het capturen van filmpjes is al erg vaak besproken. Bezoek ook eerst eens 1 van de vele standaardsites hierover (doom9, vcdhelp ed.)

Dit topic is gesloten.