casema PPPoe via uplink

Pagina: 1
Acties:

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
veel aan het zoeken en lezen geweest. kwam deze optie tegen, de Com21 modem in de uplink van de switch steken en de andere PC's aan de switch hangen, geen router oid dus, hoe "bel" ik dan in vraag ik me af, of is dit helemaal niet mogelijk?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Als je op iedere PC de instellingen van casema zet zal dit werken ECHTER!! er kan er maar 1 tegelijk !! met een router kunnen ALLE pc's tegelijk.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Dit kan inderdaad, maar dan kun je niet tegelijk internetten. Het is dan mogelijk om van alle computers apart in te bellen. Als je internet wilt delen schiet je hier natuurlijk niets mee op :)

Edit: :z beetje laat..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:04 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Er kan maar 1 computer internetten.
met sygate kan je single nic deling aanzetten en waarschijnlijk kan je dan wel met 2 computers internetten. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Verwijderd

Rody schreef op 05 March 2003 @ 08:28:
Er maar 1 computer internetten.
met sygate kan je single nic deling aanzetten en waarschijnlijk kan je dan wel met 2 computers internetten. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Het kan ook heel simpel met Linux. Met Windows 2000 overigens ook. De software voor je verbinding 'faked' er een adapter bij, welke je weer over je eerste adapter kunt delen. Zo heb ik het een aantal maanden draaiend gehad, en een vriend van me nog steeds..

Verwijderd

1 pc met 2 nic's (1 nic naar com21 en de andere naar Switch) Niet in de uplink. Internet conn shared en kijken of het naar tevredenheid werkt. Bij mij ook zo een keer gedaan. en met Winroute liep het als een trein.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 09:41:
1 pc met 2 nic's (1 nic naar com21 en de andere naar Switch) Niet in de uplink. Internet conn shared en kijken of het naar tevredenheid werkt. Bij mij ook zo een keer gedaan. en met Winroute liep het als een trein.
Dat snapt 'ie ook wel denk ik, het gaat erom dat hij wou weten wat er gebeurde als je de modem in de uplink propt..
Pagina: 1