Toon posts:

Simpele conversie van MDB 2 SQL-dump?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kan iemand mij misschien helpen met:

Het converteren van een access database, en dan bedoel ik de tabellen, naar een SQL dump of iets dergelijks....

op die manier kan ik ze namelijk ergens anders importeren, bijvoorbeeld MySQL..... ja ik weet dat dat mogelijk is door toegang te hebben tot een mysql-server, maar dat heb ik dus niet vandaar dat ik gewoon sql-dumps wil maken van mijn access DB.....

ik kan dan namelijk sql-importeren c.q. uitvoeren in me phpmyadmin, aaaahight??

misschien is het een gigantische omweg, maar goed..... ik zou zegge laat jullei horen

bij voorbaatski dankiwel

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Misschien is het het handigste om de data in je access db als CSV te exporteren. Dan kun je dat zo in MySQL inlezen. Bij mijn weten doet Access niet aan SQL dumps.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
I see, dat wist ik dus....... maaaarrrr ik heb geen logins voor de mysql server erges in engeland......
en lokaal is ook geen optie, vandaar dat ik die SQL-dump nodig heb...... die trap ik dan namelijk in me phpmyadmin

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 23:02
Wil je een dump van de gegevens, of wil je een script genereren met daarin de SQL code om de tabellen, indexen, relaties, ed. te kunnen creeëren?

offtopic:
ennuh, gebruik eens normaal nederlands. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door whoami op 04-03-2003 22:11 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Mooie omweg, maar brengt je er toch:

Via DTS wizard die Access db omzetten naar SQL Server of MSDE. Daarna vanuit de enterprise manager een sql script aanmaken!

offtopic:
Langzaam maar gestaag bereikt /me de 1500 posts

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen maar pure SQL van de tabelle, het maakt me ook niet eens uit of ik ieder tabel afzonderlijk moet exporte ofzo, als ik die tabelle maar om kan zette naar sql....

dan ben ik happy

• whoami
Hmmm, ik weet niet of je dat zo kunt in Access.....

Wat je wel kunt doen is in SQL Server kiezen voor 'Data importeren', en dan de data importeren van je Access databank. De tabellen zullen in SQL Server aangemaakt worden, en de data zal er ook in gepompt worden. Je zult wel nog even moeten controleren of alle indexen en relaties ook aangemaakt werden.
Dan kan je 'Generate SQL Script' kiezen voor die databank, en zal je code krijgen om die tabellen enzo aan te maken. (Probleem is wel dat het waarschijnlijk geen ANSI SQL zal zijn, maar eerder een SQL Server dialect).

Verwijderd

Topicstarter
enterprise manager??? hmmm, daar zit ik nu niet echt op te w8en... is er echt geen simpelere manier?

Verwijderd

whoami schreef op 04 March 2003 @ 22:21:
Hmmm, ik weet niet of je dat zo kunt in Access.....

Wat je wel kunt doen is in SQL Server kiezen voor 'Data importeren', en dan de data importeren van je Access databank. De tabellen zullen in SQL Server aangemaakt worden, en de data zal er ook in gepompt worden. Je zult wel nog even moeten controleren of alle indexen en relaties ook aangemaakt werden.
Dan kan je 'Generate SQL Script' kiezen voor die databank, en zal je code krijgen om die tabellen enzo aan te maken. (Probleem is wel dat het waarschijnlijk geen ANSI SQL zal zijn, maar eerder een SQL Server dialect).
8)7 Zal wel aan mij liggen als ik zeg dat ik dat al had gezegd? :D

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

er bestaat een export2mysql module voor Access. Die gebruik ik zelf ook (heb hem inmiddels wel behoorlijk aangepast). Moet je ff zoeken op google.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• whoami
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 22:23:
[...]

8)7 Zal wel aan mij liggen als ik zeg dat ik dat al had gezegd? :D

Ik heb er blijkbaar over gelezen. :+

Verwijderd

slm schreef op 04 March 2003 @ 22:24:
er bestaat een export2mysql module voor Access. Die gebruik ik zelf ook (heb hem inmiddels wel behoorlijk aangepast). Moet je ff zoeken op google.
Is dat geen Foxpro project? Volgens mij moet je dan MS Visual Foxpro geinstalleerd hebben voordat het werkt!

Als je het over dit project hebt, dan heb je dus Foxpro nodig: http://ftp.at.silcnet.org...f-sorted/vV/visualfoxpro/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:41 . Reden: Foxpor = Foxpro ]

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Nee het is gewoon een simpel VBA script dat alle tabellen afloopt en een txt file maakt met de nodige MySQL commando's (create table etc).

http://www.cynergi.net/exportsql/

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Pagina: 1