[Win 98 en XP] Krijg onboard geluid niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik ben hier met de computer van mijn baas bezig en nu heeft hij op het moederboord onboard geluid zitten.

Het moederboord is een Elitegroup K7S5A
Ik heb op de site drivers gedownload voor de geluidskaart (voor zowel win 98 en XP), maar iedere keer wanneer ik de drivers geinstalleerd heb en ik herstart de computer dan krijg ik in het configuratiescherm bij systeem en dan hardware een geel uitroeptekentje te zien dat niet de juiste drivers geinstalleerd zijn, terwijl ze wel van de fabrikant van het moederboord zijn...

Wat kan ik hieraan doen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je hebt onboard audio wel geenabled in bios?

Beetje knullige vraag misschien, maar het zal dat maar eens zijn. :)
Dit hoort trouwens niet in WOS ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Vae Victis op 04-03-2003 21:49 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Geeft Windows voor je de drivers installeerd wel een onbekend apparaat aan? Zo nee, geeft hij wel iets aan ?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Binnetie
hij geeft wel aan dat er een multimedia device is aangetroffen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Binnetie schreef op 04 March 2003 @ 21:56:
hij geeft wel aan dat er een multimedia device is aangetroffen
Maar de bijgeleverde drivers werken dus niet. Ik denk zelf dat de drivers niet helemaal goed zijn; heb je geen orig cd's ofzo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Driver @ driverguide.com
Heb je al een alternatieve driver gebruikt, in plaats van degene die standaard bij 98 wordt geleverd? Zijn er waarschijnlijk nog meer te vinden op bijvoorbeeld Google of Driverguide.com zelf :).

• Binnetie
nee ik heb er niks bij gekregen. En om nu alles te gaan downloaden met een telefoonlijn. Heeft niemand hier hezetzelfde moederboord en werkende drivers onder win98 en XP? Die ze naar mij kan mailen?

Verwijderd

Binnetie schreef op 04 March 2003 @ 21:46:
Het moederboord is een Elitegroup K7S5A
Ik heb op de site drivers gedownload voor de geluidskaart (voor zowel win 98 en XP), maar iedere keer wanneer ik de drivers geinstalleerd heb en ik herstart de computer dan krijg ik in het configuratiescherm bij systeem en dan hardware een geel uitroeptekentje te zien dat niet de juiste drivers geinstalleerd zijn, terwijl ze wel van de fabrikant van het moederboord zijn...
Wat kan ik hieraan doen?
Je moet de SiS 7012 PCI Audio Driver downloaden die moeten het altijd doen op een K7S5A
ftp://ftp.ecs.com.tw/driver/sound/sis/7012_109_w2kxp.zip voor w2k/XP driver
ftp://ftp.ecs.com.tw/driver/sound/sis/7012_109_w9xme.zip voor W98 driver

Ik wil ze ook wel even mailen = +- 500KB moet je wel even aangeven of het W98 of XP moet zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:23 ]

• Binnetie
Heel erg bedankt ik ga ze prober (weet niet of ik deze al gehad heb, maar dat zien we dan wel)

• Binnetie
uh ja mag ze wel naar me mailen als je wilt! Gaat hier traag downloaden op dit moment en mail is altijd sneller! Mijn e-mailadres is binjoachim@wanadoo.nl en ik ben ze voor beide nodig (dus voor win98 en XP)
Pagina: 1