[CM][Gadget] Extra Battery Pack

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben nu reeds een half jaar de trotse bezitter van de Napa 360, een 8cm cd MP3 speler. Het ding functioneert behoorlijk, het enige nadeel is de batterij. Bij mij gaat deze niet langer mee dan 4 uur. Tijd voor de echte tweaker om daar wat aan te doen.

Ik wat rommelen, en zie het uiteindelijke resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://hokjeruig.com/fotos/Napa0001.jpg
De Napa van de bovenkant, met de batterypack. In de NAPA gaan standaard 2 AAA batterijen, met de GP NiMH batterijen die ik erbij had gekocht, van 750 mAh, ging de baterij maar 4 uur mee. De batterypack biedt plaats voor 2 AA batterijen, en ik heb er 4 van 2000 mAh gekocht, dus die moeten langer meegaan :). Let op de plugjes die ik heb gebruikt. Hierdoor kun je de batterypack aan en afkoppelen wanneer je wilt.

Afbeeldingslocatie: http://hokjeruig.com/fotos/Napa0002.jpg
De Napa + batterypack van de onderkant. Hier zie je het volgende handigheidje: zelfklevend klitteband! Gekocht bij de HEMA, en hierdoor blijft de pack mooi op zijn plaats zitten, als je dat wilt. Als ik de Napa dan wil meenemen zonder pack, trek ik hem er vanaf, haal de plugjes uit elkaar, en leg de pack weg :)

Afbeeldingslocatie: http://hokjeruig.com/fotos/Napa0003.jpg
Hier de pack op de Napa gekleefd, en de plugjes vastgemaakt. Batterijen erin, en het ding is klaar voor gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://hokjeruig.com/fotos/Napa0004.jpg
De Napa heb ik moeten openschroeven om bij de contactpuntjes te komen. Ik heb ze geowon rechtstreeks aangesloten op de interne batterijhouder, dus er zouden geen problemen moeten zijn. Bij het openschroeven van de Napa heb ik wel het garantiezegel moeten verbreken, dus daar moet je rekening mee houden als je dit zelf gaat doen :) Om plaats te maken voor de draadjes die er uit kwamen, heb ik gewoon even de soldeerbout tegen het plastic gehouden :). Misschien niet de meest charmante oplossing, maar het werkte wel, en snel.

De plugjes zijn van die dingen die je ook voor modeltreinen gebruikt. Ik heb ze gekocht bij de elektronicaboer :)

Totale kosten:

Batterijhouder: 1,20
Zelfkleven klitteband: 1,35
4 plugjes: 0,60
Totaal: 3,15

Het nut ervan? Ik heb nu al meerdere uren met verse batterijen geluisterd, en ze zijn nog lang niet leeg :) Bovendien kun je de AAA batterijen gewoon in de NAPA laten, zodat je in totaal bijna een 4x zo lange speelduur hebt!

Edit: Ik nog op IRC vragen aan veldmuis waar die heen moet, dus ik wil hem in CME zetten, zit ik toch op het verkeerde forum |:(

[ Voor 4% gewijzigd door frim op 04-03-2003 21:26 ]

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 16:49
Goeie actie! Mijn Mp3 speler zuigt ook het leven uit de batterijen alsof het een lieve lust is. Maar eens kijken of we dit kunnen toepassen op die van mij!

Goed idee en goed uitgewerkt! Jammer dat het niet echt mooi is, maar dat boeit eigenlijk niet. Dat ding zit toch in je jaszak (bij mij wel iig) ;)

Verwijderd

nou nog als je naar school gaat een pluggable stekker voor naar je tas! en daarin dan "iets meer" vermogen! :Y)

Leuke oplossing :P

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 11:34

Canis Lupus

Vosbot

Good work! :*) Mijn Napa moet ik nu ook zo'n beetje elke dag opladen, dit is een heel goede oplossing (binnenkort wordt mijn reisafstand een stuk minder, dus ik denk niet dat ik zo ga modden..)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Mijn iRiver van SlimX heeft dit standaard :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

GT > CME

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

hey, aansluiten op je dinamo op de weg naar school ;)

Verwijderd

Beters! Zeer a-nice
Ik heb zelf ook zo'n nappa en erger me groen en geel dat die batterijen(Zelfs vol opgeladen) gewoon max 2 uur volhouden! Een dagje op school relax luisteren zit er dus niet echt in.

Is het ook niet mogelijk om hem op de adapter aansluiting te maken? Op deze manier hoef ik hem dan ook niet open te slopen.

Verwijderd

Dus je zet 2 externe cellen over de interne cellen heen?

Dan gaan die externe cellen de interne opladen en wel met de volledige stroom ie bepaald wordt door het spanningsverschil tussen die 2.

Is ook niet erg elegant.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
idd .. netter was het geweest een plugje te halen voor de plaats waar normaal de lader ook zit en ze daar op aan te sluiten.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

ik zou gewoon een 3,5mm jack plug (koptelefoon stekkertje) gepakt hebben met een verbreek contact erin, dan krijg je als je de stekker van de externe accu erin steekt de interne verbroken wordt, anders is het niet helemaal lekker voor je interne accu lijkt mij

Verwijderd

mooi gedaan hoor :) Zou je mischien niet die houder zijn stroom kunnen laten geven aan de plek waar de normale batterijen horen, zodat je de houder aan de contactpuntjes van de standaard baterijen vastmaakt?
Ik heb het iig niet nodig. Mijn minidisc houdt het heel lang vol :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm... Idee is leuk maar die plugjes zijn Niet Fijn (tm): als je op de 1 of andere manier kortsluiting maakt bij NiCd / NiMh-batterijen hebben ze de nare eigenschap om spontaan heel veel ampere te leveren, wat 't netto resultaat geeft dat je batterijhouder smelt (niet overdreven helaas :/ ) Ook een 3.5mm jackplug is niet zo'n goed idee, omdat die ook even kortsluiting geeft als je 'm inplugt. Het beste kan je imho zo'n standaard-adapter-achtig stekkertje nemen, zo'n rond ding met de ene pool aan de buitenkant en de andere pool aan de binnenkant. Die heb je ook met een schakelaartje, zodat je het idee van Me_Myself_and_i ook kan uitvoeren.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
OK, nog even wat uitleg:

Het apparaat heeft geen interne accu, maar 2 AAA batterijen.
Ik heb de externe battery pack aangesloten op de plaatsen waar de AAA batterijen stroom leveren aan de Napa. Ze staan dus parallel geschakeld.

het lijkt mij niet dat die problemen kan geven, omdat ik er alleen maar NiMH batterijen in stop, met hetzelfde voltage. het enige wat er gebeurd is dat de ene batterij de ander oplaad, totdat ze gelijke spanning hebben, en dus zo het langs meegaan. Lijkt mij juist wel handig.

Ik heb gekeken naar de aansluiting van de voeding. Maar deze heeft minimaal 3+ volt nodig om te werken, en dus zou ik 3 batterijen in serie moeten zetten om dat te bereiken en dat nam voor mij net te veel plaats in. Vandaar deze oplossing.

het had idd ook met andere plugjes gekund, maar deze waren lekker goedkoop ;) en doen de zaak perfect. Bovendien had ik ze nog liggen, dus waarom zou ik ze niet gebruiken?

Kortsluiting maken met elkaar lijkt me niet snel voorkomen, omdat ik de stekkertjes half heb omgewisseld zeg maar. Aan de de Napa zit een stekkertje met een uitwerpsel en een stekkertje met een gaatje, en aan de batterypack ook. De kans dat die twee met elkaar contact maken is heel klein. Dit heb ik ook gedaan zodat je niet per ongeluk de stekkertje verkeerd aansluit, bijvoorbeeld inhet donker of zo.

Verwijderd

Zo'n ding heb ik ook voor m'n Gameboy Color gemaakt, ik zag van die sets met tasje, vergrootglas, oplader en batterijen etc. voor 25 Euro en dacht, dat moet ik ook :D

Ik Gameboy alleen vrijwel nooit (wegens gebrek aan spellen en geld voor spellen :( )

• c0rneel
  • Laatst online: 18-02 09:08
ziet er netjes uit, let er alleen wel op dat je puntjes van je connectors elkaar niet raken anders krijg je een beetje sluiting |:(

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
c0rneel schreef op 05 maart 2003 @ 22:33:
ziet er netjes uit, let er alleen wel op dat je puntjes van je connectors elkaar niet raken anders krijg je een beetje sluiting |:(
Kijk ff 2 posts boven deze

• c0rneel
  • Laatst online: 18-02 09:08
sorry te snel gelezen :X
Pagina: 1