Toon posts:

2 pc's op kabelinternet

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een abbonnement op basiskabelinternet van @home. Nu kan ik er maar met 1 pc op het internet. Alleen ik wil er met 2 pc's er op. Nou heb ik gehoord van iemand die je het best een server kan bouwen, en van iemand anders weer dat ik het best een router kan kopen. Nou lijkt mij de router het beste, maar dat is eigenlijk mijn vraag wat moet ik doen volgens jullie, en hoe werkt een router, krijg je dan gewoon 2 LAN uitgangen met stekkers die in de netwerkkaarten moeten van mijn pc's? HELP mij aub!!!! :) :) :) :)

Verwijderd

Ik denk INternet sharing. Maar zoek eens in de search

Verwijderd

je hebt dus 2 opties.
Of je koopt een routertje (E-Tech bijvoorbeeld) of je koopt een 2de hands PCtje en maakt daar een routertje van. So Simpel :)
http://www.e-tech.nu (router) http://www.freesco.org (PC router)
En even zoeken hier voor verdere info.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:59
Wat je zegt over de router klopt idd. Maar internet sharing is ook een optie, 1 pc uitrusten met 2 netwerkkaarten, en de andere met 1. Maar hier is enorm veel over te vinden op got.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 10:58

DinX

Motormuis

1) wat is hier professioneel aan :?
--> Network Troubleshooting lijkt me beter

2) Daar vind je: Hoe deel ik Internet ?

Welkom op GoT btw :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Lego-las: PNS -> NT :p
Er zijn daar bepaalde dingen voor die noemen search en zo van die sticky topics die je eerst eens zou moeten doorlezen. Als je het niet vindt: bovenaan naast die rare logo van GoT staat er profile | prefs | faq | search | active topics | bookmarks | log out

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
Hoi johnsieba,

Ook welkom op got, mischien is het verstandig dat je even de faq leest, dit is namelijk niet echt pns.

En ja ik zou gewoon een routertje in de winkel halen als je alleen internet wilt sharen. Daar zijn die apparaten voor gemaakt en het is natuurlijk onzin om daar een server voor neer te zetten.

/sorry dubbel

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 04-03-2003 21:20 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Alles staat in de faq, maar eventjes in het kort.

Router:

internet -> router -> kabeltjes naar de pcs, verder geen gezeik.

server:

internet -> jou pc -> netwerkje met de andere pc. Minder handig, want jou pc moet dan altijd aan blijven staan als de andere wilt internetten, maar het is wel goedkoper.

Als je wilt weten hoe het presies werkt en wat je kunt/wilt.
zie -> Hoe deel ik Internet ?

En dit hoort absoluut NIET in profesional networking, want dit is zo basic als de nete.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 22:37

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Persoonlijk gezien vind ik het niets als je zelfs bij zoiets al hulp moet gaan zoeken, als zoiets simpels al niet lukt, moet je je bij jezelf gaan afvragen: "haal ik mezelf nu niet alleen maar meer problemen op de hals ?"

Laat je eerst adviseren door je provider wat eventueel de mogenlijkheden zijn !

Meh!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
De_Koele_Man schreef op 04 March 2003 @ 21:35:
Persoonlijk gezien vind ik het niets als je zelfs bij zoiets al hulp moet gaan zoeken, als zoiets simpels al niet lukt, moet je je bij jezelf gaan afvragen: "haal ik mezelf nu niet alleen maar meer problemen op de hals ?"

Laat je eerst adviseren door je provider wat eventueel de mogenlijkheden zijn !
En je denkt dat @home je gaat vertellen hoe je het best je internet kunt delen...

Als je ze vraagt hgoe dat moet kunnen ze je er af knikkeren, want volgens mij mag het 'theoretisch' gezien niet.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?

http://search.gathering.tweakers.net/forum/find
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
zoeken op bv "router server internet delen"

of bv: dit

[ Voor 51% gewijzigd door Predator op 05-03-2003 10:03 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs