Toon posts:

Monitor schakelt uit na opstarten winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn comp geformateerd en windows Xp Prof. geinstalleerd.
Daarna de drivers (van de fabrikant) voor mijn Radeon7500 geinstalleerd.

Bij opnieuw opstarten staat adapter op VGA save. (wat is dit??!) ipv op Radeon!
Wel herkend ie de Radeon7500 in hardware => apparaatbeheer... geen conflicten, gewoon normaal eigenlijk.

Als VGA save uitschakel en opnieuw opstart, dan schakelt de monitor uit zodra bureaublad getoond zou moeten worden! :r

Wie weet waar dit aan ligt of wat ik over het hoofd zie. (ben niet echt een wizkid, maar heb wel ervaring met dit soort dingen. Heb al talloze drivers geprobeerd etc)

Wat is dat toch voor ellende met Radeon7500??! Ik wordt er echt gek van!
Zelf denk ik dat het probleem bij die VGA save ligt... Waarom pakt ie die drivers niet gewoon? 8)7
Waarom herkend ie mijn Radeon niet bij installeren XP?

Verwijderd

Topicstarter
"Beware this is only for the ati 7500 with the rv2s(wrote on the pcb)"

Wat betekent dit?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je hebt niet toevallig een chipset met onboard video? Staat bijvoorbeeld in de BIOS je primary Display wel op AGP ipv PCI?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Het kan dat je op een een of andere manier een instelling hebt staan die je monitor niet weer kan geven. Denk aan de te hoge frequentie of resolutie. Op het moment dat de monitor iets niet weer kan geven, zal ie automatisch uitschakelen

vergelijk de instellingen eens met de specs van je monitor

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd wat bas en SecurityRisc hebben voorgesteld, maar doet het nog steeds niet. :( (Hij stond al op AGP en resolutie was ook ok... Vaag dus!)
Ik snap niet dat als ik drivers installeer die goed zouden moeten zijn hij telkens weer op VgaSave springt.

Verwijderd

Misschien helpt een BIOS update. ;)

Verwijderd

ik heb dat ook gehad toen bleek dat de uitvoer schakelde naar monitor 2 (of TV) dus als je videokaart dat aan board heeft ff checken of daar het probleem (signaal) niet heen gaat

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Misschien een idee om ook ff de drivers van je chipset te installeren, wanneer de chipset nieuwer is dan WinXP herkent deze bijvoorbeeld je AGP poort en dus je Radeon niet. Kijk ff bij apparaatbeheer, wat er bij je bus to AGP staat bij stuurprogramma's ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

heb ik ook gehad je moet gewoon een nieuwe driver van je 3dkaart installen in veilige modus en dan installen met die hap (nieuwe drivers) opstarten met f8 inhouden met opstarten

het komt dat windows XP zwart scherm geeft dan gaat van analoge modus naar digitale modus als ie in windows komt (Je moet wel een digitale ondertekende driver <-- of nieuwste driver hebben (windows XP))
Pagina: 1